تحقق اقتصاد مقاومتي با تشكيل بسيج اقتصادي

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي تشكيل بسيج اقتصادي است.

فرشيد سيم بر كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه نقش توليدات داخلي در موفقيت اقتصاد مقاومتي اساسي است، اظهار داشت: به منظور توليد كالاهاي اساسي مورد نياز داخل توسط واحدهاي توليدي كشور بايد تلاش بيشتري صورت بگيرد.
وي در ادامه با بيان عوامل موثر ديگر در تحقق اقتصاد مقاومتي افزود: در صورتي كه توليدكنندگان مورد تشويق و ترغيب قرار بگيرند و از نظر سرمايه و بازدهي سرمايه ايمن شوند، سرمايه هاي سرگردان در بازارهاي كاذب به سمت سرمايه گذاري در توليد هدايت مي شوند.
سيم بر تصريح كرد: دولت در اقدامات خود بايد جانب توليد را رعايت كرده و مانع افزايش هزينه هاي توليد از جمله مواد اوليه و حامل هاي انرژي شود.
وي همچنين ادامه داد: همچنين در مراودات تجاري تا حد امكان از ورود كالاهايي كه مشابه آن در داخل توليد مي شود جلوگيري به عمل آيد و فعاليت هاي بازرگاني با كشورهايي انجام شود كه از سياست هاي بين المللي كمتري تاثير مي پذيرند.
اين كارشناس اقتصادي بيان داشت: ضروريست بسيج اقتصادي با مشاركت مردم و همه دستگاه هاي دولتي تشكيل شود تا مردم قناعت و صرفه جويي را در همه موارد رعايت كنند.
وي خاطر نشان كرد: بخش كشاورزي بايد مورد حمايت جدي قرار بگيرد تا كالاهاي اساسي مورد نياز كشور در داخل توليد شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار