موسي ابراهيم خبر دستگيري خود را تکذيب کرد

دولت ليبي اعلام کرد انقلابيون ليبي روز شنبه سخنگوي قذافي را دستگير کردند اما يک پيام صوتي منتشر شده بر روي پايگاه اينترنتي فيس بوک که به نظر مي آيد صدي موسي ابراهيم باشد خبر دستگيري خود را تکذيب مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ، هنوز صحت و سقم و يا زمان اين پيام که در روز بيستم ماه اکتبر بر روي پايگاه فيس بوک قرار گرفته است به صورت مستقل تأييد نشده است. اين پيام در سالگرد کشته شدن قذافي در پايگاه فيس بوک قرار گرفته است. دفتر نخست وزيري ليبي اعلام کرد ابراهيم - که طي قيام سال گذشته سخنگوي قذافي بود - در شهر ترهونه - در هفتاد کيلومتري جنوب طرابلس دستگير شد. در اين بيانيه آمده است:« او براي انجام بازجويي به طرابلس منتقل شده است.» دولت ليبي پيشتر ادعاهاي اشتباهي درباره دستگيري وفاداران به قذافي مطرح کرده بود و در روز شنبه نيز عکسي از ابراهيم که نشان دهنده بازداشت ابراهيم باشد منتشر نکرد.
از زمان سقوط طرابلس در ماه اوت سال 2011 تاکنون مکاني که ابراهيم در آن مخفي شده بود ناشناخته باقي مانده بود.
دولت ادعا کرد اکتبر گذشته او را دستگير کرد اما او در تماس با خبرگزاري رويترز خبر دستگيري خود را رد کرده بود.
حاکمان جديد ليبي در پي برگزاري انتخابات در اين کشور هستند اما همچنان در تلاش براي گسترش نفوذ خود در کشوري هستند که پر از سلاح است. محمد المقريف رييس کنگره ملي ليبي اعلام کرد هنوز برخي از مناطق ليبي بايد کاملا « آزاد » شود.
در کليپي که در فيس بوک قرار داده شده است صدايي شبيه به صداي ابراهيم مي گويد:« من يک سال پس از شهادت رهبر بزرگ و همراهان آزاده اش و سقوط ملت آزاد و مشروع ليبي براثر بمباران ناتو و هم پيمانان جنايتکارش با شما صحبت مي کنم.»
او گفت:« درباره خبرهاي دستگيري من و گسترش اين گونه اخبار در رسانه ها بايد بگويم که اين موضوع تنها براي منحرف کردن توجهات از جنايت هايي است که هم پيمانان ناتو مرتکب آن شده اند.»
در اين پيام آمده است ابراهيم - که طي جنگ سال گذشته همواره کنفرانس خبري در هتلي لوکس در طرابلس برگزار مي کرد- ديگر در ليبي نيست.
انقلابيون ليبي مي گويند وفاداران قذافي از شهر بني وليد - در حدود صد و شصت کيلومتري جنوب طرابلس - به عنوان مکان امني براي خود استفاده مي کنند که توسط قبيله وارفلا - از وفاداران به قبيله قذافي - حفاظت مي شود.
محمد المقريف رهبر کنگره ليبي اواخر روز جمعه در باره ناامني در برخي از مناطق ليبي به بني وليد اشاره کرد که طي چند روز گذشته شاهد درگيري هاي خونين بوده است.
 او گفت:« مبارزه براي آزادسازي کشور هنوز کامل نشده است.»
او در اين باره به « تأخير» در تشکيل ارتش و پليس و ناکامي در خلع سلاح و يکپارچگي انقلابيون اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار