رییس سابق MI6 متهم به همدستي با رژيم قذافي در شکنجه مخالفان

پلیس انگلیس، سر مارک آلن رییس سابق واحد ضد تروریسم انگلیس را به اتهام همدستی بارژیم قذافی در تحویل و شکنجه دو نفر از مخالفان دولت، بازجویی می‌کند.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، پلیس انگلیس، از آلن در ارتباط با نقش وی در تسلیم دو مخالف لیبی به نام‌های عبدالحکیم بلحاج و سامی السعدی به رژیم قذافی مورد سئوال قرار خواهد گرفت.

دو مخالف لیبیایی پس از سال‌ها شکنجه و حبس در سال ۲۰۰۴ به لیبی تحویل داده شدند.

تاخیر در بازپرسی از این افسر سابق MI۶ در مورد اتهاماتی که علیه وی مطرح شده بود، به این دلیل است که وی در ماه ژوئیه دچار سکته نغزی شده بود.

پلیس انگلیس تحقیق در مورد این مساله را از ماه ژانویه ۲۰۱۲ و پس از افشای دست داشتن آلن در شکنجه دو مخالف لیبیایی آغاز کرد.

پیتر بوکرت، مدیر فوریت‌های دیدبان حقوق بشر می‌گوید: «یک مرد با بسیاری از اطلاعات سودمند محرمانه که می‌توانید با او تماس بگیرید. من امیدوارم او بهبود یابد تا بتواند با افشای برخی اسرار، یک افق روشن در صفحه تاریک تاریخ انگلیس باز کند. اکنون وقت آن رسیده است که اطلاعات مخفی و محرمانه در مورد رابطه انگلیس با قذافی فاش شود. چرا که هم مردم بریتانیا و هم ملت لیبی، شایسته دانستن برخی پاسخ‌ها هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار