تبریز/

افزایش 60 تنی محصولات آبزی پروری در چاراویماق، طی دوره سه ساله

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل های موجود در سطح شهرستان چاراویماق در تولید محصولات آبزی پروری گفت: با برنامه ریزی های انجام یافته در این شهرستان، تولید محصولات آبزی پروری طی یک دوره سه ساله از سطح شش تن به 60 تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، صمد زاده امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: تولید محصولات آبزی پروری در شهرستان چاراویماق در سال 89، شش تن بوده که در سال جاری میزان آن با ده برابر رشد کمی، صعود 60 تنی نشان میدهد.

وی افزود: این امر می تواند در افزایش درآمد حاصله از تولید، برای بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان، بسیار قابل توجه و مهم تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از 62 حلقه چاه موجود در سطح این شهرستان، فقط پنج حلقه چاه کشاورزی دارای مجوز بهره برداری، توسط بهره برداران این بخش مورد استفاده قرار می گیرد افزود: برنامه ریزی می شود تا سایر چاههای کشاورزی نیز به چرخه تولید شیلاتی با هدف استفاده دو منظوره و توسعه پرورش ماهی در پایاب چاههای کشاورزی وارد شوند.

صمدزاده با تاکید بر وجود بخشی از رودخانه آی دغموش در محدوده شهرستان چاراویماق و تفاهمات به عمل آمده با شرکت آب منطقه ای استان در خصوص استفاده از چاههای سطحی برای پرورش ماهی در حاشیه این رودخانه و استقبال خوب روستائیان، اظهار امیدواری کرد و افزود: در صورت تحقق این امر، تولید شهرستان در سالهای آتی تا 500 تن قابل افزایش خواهد بود که علاوه بر افزایش درآمد تولیدکنندگان و اشتغال زایی رونق بیشتر بخش کشاورزی را فراهم خواهد کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان همچنین از آمادگی این مدیریت در هماهنگی و ایجاد امکانات لازم برای تولید و پرورش آبزیان به صورت پایلوت در پایاب 20 حلقه از چاه های سطحی حاشیه رودخانه آی دوغموش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این امر در راستای ترویج و توسعه آبزی پروری، با هدف افزایش استفاده از پتانسیل های موجود در شهرستان برای ایجاد زمینه برای درآمد های حاصله از تولید، افزایش توان اقتصادی بهره برداران و استفاده بهینه از منابع موجود در بخش کشاورزی می باشد./س

 

برچسب ها: افزایش ، محصولات ، آبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.