مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران

پيشنهاد براي حذف درآمدهاي نفتي از بودجه 92، اسامي 76 امضا‌کننده طرح سؤال از رئيس‌جمهور، اظهارات ياسر هاشمي در بيمارستان، آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري و پيام مقام معظم رهبري به كنگره بزرگداشت آيت‌الله سيد على قاضى از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(دوشنبه) به اين شرح است:


پيشنهاد براي حذف درآمدهاي نفتي از بودجه 92/ جابجايي 19 ميليون دلار در خيابان‌ها‌ي تهران ناشي از بي‌تدبيري
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه نبايد اجازه داده مي‌شد که 19 ميليون دلار در خيابان‌ها و چهارراه‌ها دست به دست مردم بچرخد، گفت: پيشنهاد خواهيم داد که در بودجه سال 92 درآمدهاي حاصل از نفت حذف شود.



هيئت رئيسه مجلس، اسامي 76 امضا‌کننده طرح سؤال از رئيس‌جمهور را به صورت رسمي منتشر كرد
مسئول سؤال از رئيس‌جمهور به صورت رسمي اسامي امضا‌کنندگان طرح سوال از رئيس‌جمهور را منتشر کرد.



فيلم/اظهارات ياسر هاشمي در بيمارستان در مورد وضعيت مهدي
ياسر هاشمي گفت: آنژيو گرافي مهدي بستگي به نظر پزشك معالج وي دارد كه طي روزهاي آينده انجام مي‌شود.



هيچ‌يك از امضاهاي طرح سوال از رئيس جمهور مخدوش نيست
عضو هيئت رئيسه مجلس در واكنش به اظهار نظر دولت مبني بر مخدوش بودن 4 امضاي طرح سوال از رئيس جمهور گفت: دولت بخاطر مخالفت با اين طرح چنين مسئله‌اي را مطرح كرده است چرا كه امضاهاي موجود كاملا محرز است.



شکوائيه‌اي از عملکرد هيئت‌ رئيسه مجلس به کميسيون اصل 90 وصول نشده است
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس‌ گفت: تا‌كنون شكوائيه‌اي در خصوص عملكرد هيئت‌ رئيسه مجلس در مورد طرح سوال از رئيس‌جمهور به اين كميسيون وصول نشده است.



طرح سوال از رئيس‌جمهور بايد طبق فرآيند قانوني طي شود
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح سوال از رئيس‌جمهور در مجلس تصويب شده است لذا بايد طبق آيين نامه فرآيند قانوني خود را طي کند.



جبهه پايداري براي آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي منتظر دستور مقام معظم رهبري است
دبيرکل جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه اين جبهه يک تشکل زنده و پويا است، گفت: جبهه پايداري بر محور ولايت پذيري برنامه‌هاي خود را دنبال مي‌کند و براي شروع فعاليت‌هاي انتخاباتي منتظر دستور مقام معظم رهبري خواهد بود.




ديدار انتخاباتي اصلاح‌طلبان با هاشمي/ قطعيت حضور عارف
دبيران كل احزاب عضو جبهه اصلاح‌طلبان امروز با هاشمي رفسنجاني ديدار انتخاباتي خواهند داشت.



حق سوال از رئيس جمهور به ايجاد تنش منجر نشود
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم سیاسی تهران با بیان اینکه هر نوع گفتمانی از سوی مسئولان مثبت ارزيابي مي‌شود، گفت: مذاكره در تعدیل وضعیت کنونی کشور راهکاري مناسب خواهد بود و مسائل را به سمت اتحاد پیش مي‌برد.



ملت ایران به مراحل پایانی خلق ارزش‌ها رسیده است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ملت ایران امروز به مراحل پایانی خلق ارزش‌ها رسیده است و ایستادگی در این مقطع می‌تواند پیروزی نهایی را رقم بزند.




مذاکره با دولت‌های تاثیرگذار برای آزادی زائران ایرانی در سوریه/48 زائر ایرانی سالم هستند
معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت:‌ وزارت امور خارجه پیگیر آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه از طریق دولت‌های تاثیرگذار است.



ایجاد دبیرخانه موقت برای جنبش عدم تعهد/ پيگيري جدي مسئله كشتار مسلمانان ميانمار
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: در اساسنامه جنبش دبيرخانه دائم براي آن پيش بيني نشده است ولي ما به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد براي دوره رياست نياز به تشکيل دبيرخانه موقت را لازم مي‌دانيم و پيشنهاد دبيرخانه دائم و ثابت را به شوراي هماهنگي در نيويورک خواهيم داد.



بيمارستان دي پس از حضور هاشمي رفسنجاني + تصاوير
در پي درخواست پزشك مهدي هاشمي و با موافقت بازپرس و قاضي پرونده وي، مهدي هاشمي پيش از ظهر امروز به بيمارستان دي تهران منتقل شد تا پدرش و اعضاي خانواده هاشمي براي ملاقات با او به بيمارستان دي بروند.



آزمايش‌هاي مقدماتي "مهدي هاشمي" انجام شده است
در حال حاضر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بيمارستان دي را ترك كرده است اما خانواده مهدي هاشمي هنوز در بيمارستان حضور دارند.



پيام مقام معظم رهبري به كنگره بزرگداشت حضرت آيت‌الله سيد على قاضى (قدّس سرّه)
پيام مقام معظم رهبري به كنگره بزرگداشت حضرت آيت‌الله سيد على قاضى (قدّس سرّه) امروز(دوشنبه) توسط رئيس دفتر ايشان در اين مراسم و در دیدار اعضای ستاد برگزاری این کنگره قرائت شد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار