موافقت ليبي با بازگشت بيوه معمر قذافي

در اقدامي سئوال برانگيز مقامات جديد ليبي با بازگشت بيوه معمر قذافي به داخل کشور موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري مصر، موافقت مقامات ليبي با بازگشت "صفيه فرکاش" در شرايطي است که پيش از اين شوراي ملي انتقالي ليبي که پس از آغاز به کار کنگره ملي (پارلمان) در اين کشور قدرت را به پارلمان واگذار کرد  از الجزاير خواسته بود خانواده معمر قذافي را به ليبي تحويل دهد.
علي زيدان نخست وزير منتخب ليبي بازگشت فرکاش به (بيضاء) زادگاهش در ليبي را بلامانع خواند تا با اين واکنشش اولين مقام ليبي باشد که به طور رسمي از امکان بازگشت بيوه قذافي به کشور خبر مي دهد.
زيدان گفت:‌ اگر همسر قذافي داخل کشور شود با او مثل شهروندان عادي برخورد مي شود زيرا کسي بار گناه ديگري را بر دوش نمي کشد ضمن اينکه فرکاش تحت پيگرد قضايي نيست.
وي از همه اتباع ليبيايي مقيم خارج خواست به کشور باز گردند و حتي خطاب به افراد تحت پيگرد گفت:‌ اگر داخل کشور شويد با محاکمه عادلانه روبرو مي شويد چنانجه بغدادي المحمودي ( آخرين نخست وزير  رژيم قذافي) و عبدالله سنوسي (رئيس سابق سرويس اطلاعاتي و شوهر خواهر معمر قذافي) پس از بازگشت به ليبي در شرايطي منطبق با قوانين بين الملل در زندان به سر مي برند و محاکمه آنان نيز عادلانه خواهد بود.
اين سخنان در شرايطي مطرح مي شود که در چند روز اخير خبرهايي منتشر شد که در آنها آمده است فرزندان معمر قذافي الجزاير را به مقصد نامعلومي ترک کرده اند.
بر اساس اين خبر تاکنون عايشه، محمد هانيبال از فرزندان قذافي از الجزاير خارج شده اند و تنها همسر قذافي هنوز در الجزاير به سر مي برد.
برچسب ها: قذافی ، بیوه ، بازگشت ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار