آخرين نخست وزير دوره قذافي محاکمه شد/ادامه محاکمه 10 دسامبر

محاکمه البغدادي المحمودي آخرين نخست وزير حکومت معمر قذافي حاکم مخلوع ليبي در برابر قضات برگزار شده و جلسه بعدي، در ماه آينده خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛  ادامه جلسه محاکمه المحمودي بلافاصله پس از شروع  جلسه دادگاه به زمان بعد در 10 دسامبر موکول شد.

المحمودي  که لباس سنتي ليبي  به تن کرده بود براي نخستين بار در برابر اين دادگاه طرابلس که در آن مهم ترين چهره هاي رژيم سابق معمر قذافي محاکمه مي شوند، حاضر شد.

معمر قذافي اکتبر 2011 پس از هشت ماه مناقشه مسلحانه ويرانگر سرنگون شد.قاضي اتهامات اصلي را عليه المحمودي قرائت نکرد اما سخنگوي  طه بارا دادستان کل يکشنبه اعلام کرد او به ويژه به اقدام عليه امنيت ملي متهم است.

 دو متهم ديگر که نام آنها اعلام نشده است و در بازداشت بسر مي برند و همچنين قرار است در چارچوب همين پرونده محاکمه  شوند، در دادگاه حضور نيافتند که اعتراض وکلاي مدافع درپي داشت.جلسه دادگاه حدود پانزده دقيقه به طول انجاميد و محاکمه اين افراد به درخواست وکلاي مدافع و دادستان به ده دسامبر موکول شد.

وکلاي مدافع خواستار تعويق جلسه دادگاه براي داشتن فرصت کافي به منظور بررسي پرونده و فراهم کردن دفاعيه شدند.المحمودي که از سال دو هزار و شش تا آخرين روزهاي حکومت قذافي نخست وزير بود سپتامبر دو هزار و يازده کمي پس از تصرف طرابلس به دست شورشيان از ليبي گريخته بود.

برچسب ها: محاکمه ، لیبی ، قذافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار