براساس مصوبه جدید؛

10 درصد هزینه ها توسط بیماران پرداخت می شود

معاون درمان گفت: قبل از تصویب مصوبه اخیر 70 درصد هزینه ها توسط بیمه ها و 30 درصد توسط مردم پرداخت می شد ولی در حال حاضر 10 درصد هزینه ها به بیماران تحمیل می شود.

امامی رضوی، معاون وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حضور خیرین برای بیماران سرطانی نه تنها اثراتش در ساخت ساختمان و تجهیزات مشهود است بلکه روحیه مساعدت را در مجموعه خدمت تزریق می کند و با ایجاد حس همکاری که این روحیه حتی در پرستاران و پیراپزشکان نیز تاثیر مساعد می گذارد.

وی افزود: تقریبا تمام داروهایی که مشکل دار برای مردم هست و هزینه های بالایی داشته در این 202 قلم تحت پوشش بیمه قرار گرفت، نکته مهم این است که در تفاهمی که با وزارت تعاون صورت گرفته داروهای سرطانی در اولویت 53 قلم تحت پوشش بیمه قرار گرفت که از این داروها می توان هرسپتین را نام برد.

وی اظهار داشت: در گذشته 70 درصد هزينه دارو را بیمه ها می دادند و 30 درصد را بیماران پرداخت می کردند، براساس مصوبه جدید در حال حاضر به گونه ای است که 90 درصد هزینه ها را بیمه ها و 10 درصد هزینه توسط مردم هزینه بردار است.

وي در پايان افزود: زمان بندی 540 تختخوابی که پروژه دولتی است 5 ساله است و برای پروژه 800 تختخوابی 4 سال زمان بندی می شود که بر طبق دستور رئیس جمهور که در بیمارستان سینا تاکید شد این پروژه ها نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد./ح

برچسب ها: معاون درمان ، بیمه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار