نديمي با اشاره به انقباضي‌بودن بودجه 92:

بودجه سال آتي در سايه سياست‌ها تدوين خواهد شد

عضو کميسيون اقتصادي مجلس سياست جلوگيري از اسراف و تزوير، سياست انقباضي، سياست توجه به معيشت و زندگي مردم، سياست توجه به توليد به ويژه در بخش کشاورزي و صنعت، سياست جلوگيري از رفتارهاي چندگانه در اجراي بودجه را از جمله محورهايي خواند که بايد در بودجه سال آتي مد نظر قرار گيرد.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بودجه سال آتي بايد متناسب با واقعيات کشور باشد گفت: در بودجه سال 92 بايد متناسب با تحريم‌ها، در بودجه جاري و عمراني کشور تجديد‌نظر شود، ضمن آنکه در مورد بودجه بايد انقباضي عمل کرد يعني نمي‌توان به درآمدهاي گذشته فکر کرد.

وي در ادامه افزود: بايد به واقعيات زندگي مردم از جهت تامين معيشت و اقتصاد توجه نمود و تدبيري در نظر گرفت که بخش عمده‌اي از زندگي مردم با مشکل روبرو نشود، از اين‌رو بايد به نحوي عمل کرد که پاسخگويي نسبت به مردم از جهت تامين نيازها و کالاهاي اساسي و يا خدمات جبراني و يا افزايش حقوق و يا کاهش هزينه‌هاي ديگر در معيشت مردم مورد توجه قرار گيرد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه نرخ دلار را بايد به صورت شناور مديريت شده اداره کنيم، اظهار داشت: بايد گروه کالاهاي اساسي، دارو، مواد و قطعات مربوط به کارخانجات و  کشاورزي را در اولويت تخصيص ارز قرار دهيم و به تعبير ديگر بايد هر نوع حمايتي که در مورد نرخ دلار داريم از آنها به عمل آوريم.

نديمي با بيان اينکه بودجه، از لحاظ عمليات کسري بودجه بايد تعريف خود را داشته باشد، گفت: نبايد قدرت جابجايي حداکثري را به مسئولان داد بلکه بايد مانور رقم‌ها در اختيار بودجه‌نويسان باشد و نحوه هزينه کرد درآمدها مشخص باشد.

عضو کميسيون اقتصادي با تاکيد بر در نظر گرفتن شاخصه‌هاي اقتصاد مقاومتي در بودجه سال آتي بيان داشت: اسراف وتزوير را نبايد در بودجه جاري کرد بلکه با روش‌هايي که مربوط به حوزه  اداره کشور است بايد با نوآوري کاهش حداکثري هزينه‌هاي غير ضروري را مد نظر داشت.

نديمي در خاتمه تاکيد کرد: بودجه سال آتي نيازمند سياست‌هايي از جمله سياست جلوگيري از اسراف و تزوير، سياست انقباضي، سياست توجه به معيشت و زندگي مردم، سياست توجه به توليد به ويژه در بخش کشاورزي و صنعت، سياست جلوگيري از رفتارهاي چندگانه در اجراي بودجه است كه بايد به آن توجه داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بودجه ، اقتصاد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار