سخنگوي دادگاه جنايات بين المللي؛

احتمال محاکمه سيف‌الاسلام قذافي در دادگاه جنايات بين‌المللي

سخنگوي دادگاه جنايات بين المللي، در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط، از احتمال محاکمه سيف الاسلام قذافي در اين دادگاه، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، فادي العبدالله در پاسخ به سوالي، پيرامون چگونگي محاکمه سيف الاسلام قذافي به الشرق الاوسط، گفت: تاکنون دادگاه جنايات تمامي اقدامات در مورد فرزند ارشد معمر قذافي را به دستگاه قضائي ليبي واگذار کرده، اما با اين حال در صورتي که ليبي نتواند وي را به صورت عادلانه محاکمه کند، پرونده سيف الاسلام به دادگاه جنايات بين المللي انتقال داده مي شود.
وي در ادامه، با بيان اينکه مقامات ليبيايي از احترام کامل به مفاد معاهده رم در مورد محاکمه سيف الاسلام قذافي سخن گفتند، از همکاري دادستان کل اين کشور با دادگاه جنايات بين المللي پيرامون چگونگي محاکمه فرزند معمر قذافي خبر داد.
فادي العبدالله همچنين از اعزام وکلاي دادگاه جنايات بين المللي به طرابلس در صورت محاکمه سيف الاسلام قذافي سخن به ميان آورد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي پيرامون محاکمه حسني مبارک و مقامات سابق مصر، به الشرق الاوسط گفت: امکان گشوده شدن پرونده اي پيرامون جنايات صورت گرفته در مصر در خلال رياست حسني مبارک، وجود ندارد و دليل آن را هم، نپيوستن مصر به معاهده رم اعلام کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار