افشاي جزئيات جديدي از چگونگي قتل قذافي/تقويت احتمال اعدام شدن سرهنگ

يكي از مسئولان سابق در امور اطلاعاتي و نظامي ليبي ،جزئيات جديدي را از چگونگي به قتل رسيدن معمر قذافي رهبر سابق اين كشور افشا كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الخبر، رامي العبيد از مسئولان سابق در امور اطلاعاتي ونظامي ليبي وابسته به انقلابيون اين كشور در گفتگو با روزنامه مديا پارت فرانسه، نيروهاي ويژه و نفوذي فرانسه را عامل كشته شدن معمر قذافي اعلام كرد.
وي با بيان اينكه امنيت خارجي فرانسه از تمامي تحركات قذافي و همراهانش در خلال انقلاب در ليبي اطلاع داشته است، بمباران خودروي رهبر سابق ليبي و كاروان همراهش را برنامه ريزي شده و از سوي دستگاه اطلاعاتي فرانسه شده دانست.
العبيد همچنين مي افزايد ،هدف از به قتل رسيدن معمر قذافي از سوي نيروهاي فرانسوي را ،سرپوش نهادن اين كشور بر روي كمك هاي مالي قذافي به نيكلا ساركوزي در خلال تبليغات انتخاباتي سال 2006-2007 برشمرد.
اين مسئول سابق در امور اطلاعاتي ونظامي ليبي در دوران حكومت انتقالي اين كشور همچنين در ادامه گفتگوي خود با روزنامه مديا پارت فرانسه از تحويل گزارشي به مقامات سابق اين كشور در مورد اعدام معمر قذافي به دست نيروهاي فرانسوي سخن گفت و در ادامه از سرنوشت اين پرونده ابراز بي اطلاعي كرد.
گفتني است، اين مسئول سابق ليبيايي در فيلم انتشار يافته از كشته شدن قذافي در فضاي اينترنت را تلاشي از سوي فرانسه براي كتمان اين اقدام دانست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار