افشا پرونده دیگری از قانون شکني دستگاههاي اطلاعاتي آمريکا و انگليس در همکاري با قذافي

پرونده دیگری از قانون شکنی دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و همکاری آنها با دیکتاتور سابق لیبی فاش شد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، یک پرونده دیگر درباره فعالیت غیرقانونی انگلیس در کشورهای دیگر فاش شد. دولت انگلیس در فرایندی خارج از رویه قضائی و بدون کشیده شدن پرونده به دستگاه قضائی، توافق کرده است سه و نیم میلیون دلار به یک خانواده لیبیایی پرداخت شود.

سمیع السعدی فعال مخالف لیبیایی در دوران حاکمیت رژیم گذشته، به همراه خانواده اش در هنگ کنگ ربوده شدند و با هواپیما به لیبی انتقال پیدا کردند. این افراد در لیبی زندانی و شکنجه شدند.

سمیع السعدی چهار سال در لیبی در زندان بود. ظاهرا این عملیات ربودن و انتقال این اتباع لیبیایی در قالب عملیات مشترک انگلیس و آمریکا و لیبی انجام شده است.

باآنکه انگلیس پذیرفته است سه و نیم میلیون دلار غرامت مذکور را به این خانواده لیبیایی پرداخت کند هنوز مقصر بودن در این پرونده را نپذیرفت. خانواده مذکور نیز این رقم غرامت را پذیرفت.

سمیع السعدی از مخالفان رژیم سابق لیبی بود. در این ماجرا همسر سمیع السعدی و چهار فرزند کم سن و سال او نیز ربوده شدند. وی به همراه خانواده اش برای مدتی زندانی شد . البته بعدا خانواده او آزاد شدند و او به تنهایی چهار سال را پشت میله های زندان سپری کرد.
برچسب ها: آمریکا ، انگلیس ، قذافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار