«آقای ناظم» واتیکان را از ورشکستگی نجات می دهد +عکس

واتيكان به سبب ناتواني در افزايش درآمدهاي خود، مجبور به كاهش تدريجي اما قطعي هزينه ها است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، واتیکان دولت‌ شهری مستقل در درون شهر رم در کشور ایتالیا است که محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک ‌های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک محسوب می شود. واتیکان با مساحتی در حدود ۴۴ هکتار، کوچک ترین کشور دنیا و با جمعیتی در حدود ۸۰۰ نفر، کم‌ جمعیت ‌ترین کشور مستقل دنیا محسوب می‌ شود.

از سال ۱۹۸۱ میلادی، دربار واتیکان برای خاتمه‌ دادن به حدس و گمان‌ها در مورد میزان ثروت و درآمد کلیسا، حساب‌های مالی خود را منتشر می ‌کند تا میزان درآمد این کشور و کمک های اعطا شده به آن مشخص شود.

اما بحران اقتصادی، این کشور ثروتمند و کم جمعیت را نیز بدون تاثیر نگذاشته و واتيكان به سبب ناتواني در افزايش درآمدهاي خود، مجبور به كاهش تدريجي اما قطعي هزينه ها است و بنا بر اعلام رسانه ها، طی روزهای اخیر نشستي براي بررسي پيامدهاي راه حل جديد بخش امور اقتصادي که در چارچوب برنامه گسترده سالم سازي و همچنين شفافيت بيشتر در امور مالي به تصويب رسيد، برگزار شده است.



در چارچوب اين راه حل، اختيارات بخش اقتصادي كه رياست آن بر عهده كاردينال جوزپه ورسالدي است، تقويت خواهد شد و او علاوه بر وظيفه كنترل و نظارت، برنامه ريزي و هماهنگي اقتصادي را نيز برعهده خواهد گرفت.

ورسالدی که متولد سال 1943 است، در رشته حقوق تحصیل کرده و طی سالهای مسئولیتش در واتیکان، به عنوان مغز متفکر برنامه های اقتصادی و نظم دهنده به امور اداری و مالی این مجموعه شناخته می شود و اکنون واتیکان امیدوار است با این انتخاب، جلوی افزایش بحران اقتصادی را بگیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار