سيف الاسلام قذافي در پي يک تهديد آزاد مي شود

شوراي نظامي زنتان وابسته به وزارت دفاع ليبي تهديد کرد اگر دولت براي بازداشت يکي از انقلابيون شهر پافشاري کند، سيف الاسلام قذافي فرزند معمر قذافي ديکتاتور سابق را آزاد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در همين زمينه روزنامه الشروق الجزاير فاش ساخت  سندي  با شماره 1066 و به تاريخ 2012/12/23 را که متعلق به انقلابيون زنتان مي باشد به دست آورده است که امضاي خليفه شهوب رئيس شوراي نظامي زنتان در آن ديده مي شود و در آن به شدت از اينکه حسن طاطاتاکي از رهبران انقلابيون زنتان به اتهام ارتباط با پرونده حادثه لاکربي( حادثه انفجار هواپيماي پان آمريکن بر فراز شهر لاکربي اسکاتلند در سال 1988) تحت پيگرد دولت مرکزي ليبي است انتقاد شده است.
بر اساس نوشته اين روزنامه در  سند مذکور آمده است اتهام عليه طاطاتاکي در واقع به دليل فعاليت هاي مثبتش در انقلاب مردم ليبي عليه رژيم قذافي و نتيجه توطئه برخي از بقاياي رژيم سابق است که توانسته اند در دولت جديد کشور نفوذ کنند اما اگر اين فشارها ادامه يابد شوراي نظامي زنتان که سيف الاسلام قذافي را از زمان بازداشتش در اختيار دارد آزاد خواهد کرد تا خواسته بقاياي رژيم در دولت کنوني کاملا محقق شود.
حسن طاطاتاکي از بازرگانان بزرگ ليبي است که داراي تابعيت سه گانه ليبي، مصر و ترکيه است.
پس از آنکه در تحقيقات به عمل آمده در پرونده لاکربي از طاطاتاکي به عنوان واسطه در پرداخت ضرر و زيان به خانواده هاي آسيب ديده در انفجار لاکربي ياد  شد دولت مرکزي به فکر بازداشت او افتاده است.
طاطاتاکي از نزديکان سيف الاسلام و عبدالله سنوسي رئيس سابق سرويس اطلاعاتي ليبي بود اما با آغاز انقلاب مردم ليبي از آنها جدا شد و به انقلابيون پيوست.
غرامت به خانواده آسيب ديدگان انفجار لاکربي  بر اساس حکم صادره از ديوان کيفري بين المللي و به دليل دست داشتن عبدالباسط المقراحي افسر وقت ارتش ليبي در اين انفجار بوده است.
برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، قذافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار