افشاگری در خصوص تبلیغات انتخاباتی سارکوزی

یک بازرگان فرانسوی - لبنانی در جلسه دادگاهی در فرانسه اعلام کرد مدارکی در دست دارد که ثابت می کند لیبی در سال 2007 به نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه برای پیروزی در انتخابات کمک کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "زیاد تقی الدین" که به دست داشتن در چند پرونده فساد در فرانسه متهم است نوزدهم دسامبر به رینو وان رویمبیکی قاضی تحقیق فرانسوی اعلام کرد این مدارک نشان می دهد لیبی برای تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور سابق فرانسه کمک مالی کرده است.
کلود گئان وزیر کشور سابق فرانسه این اظهارات را «خیال بافی» توصیف کرده است.
تقی الدین به این قاضی گفت می تواند این مدارک را ارائه کند» و تاکید کرد :« ارزش این کمکها بیش از پنجاه میلیون یورو بوده است.
یکی از فرزندان معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی نیز به این مبلغ اشاره کرده بود.
تقی الدین افزود پیش از انتخابات فرانسه دیدارهایی بین بشیر صالح منشی ویژه قذافی و کلود گئان مدیر دفتر سارکوزی در زمانی که سارکوزی وزیر کشور فرانسه بود انجام شد.
گئان به یک شبکه تلویزیونی گفت: اینها بافته خیالات است ، هیچ شخصیت یا مقام لیبیایی به واسطه من برای تبلیغات انتخابات 2007 کمک مالی نکرده است.
وی افزود : اگر مدارکی دارد ارائه کند.
سیف الاسلام قذافی مارس 2011 زمانی که فرانسه برای دخالت در لیبی اعلام آمادگی کرد خبر کمک مالی لیبی به سارکوزی را اعلام کرده بود.
دستگاه قضایی فرانسه تحقیقاتی را در خصوص اتهام فساد و پول شویی بر ضد تقی الدین آغاز کرده است.
وی پنجم مارس 2011 درحالی که با یک میلیون و 500 هزار یورو پول نقد از لیبی بازمی گشت بازداشت شد.
برچسب ها: قذافی ، سارکوزی ، فرانسه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار