توصیه های جالب برای غلبه بر دلشوره

همه افراد در زندگی تان با این احساس دلشوره روبرو شده اند و شما تنها نیستید و این نحوه واکنش شماست که نشان می دهد توانایی تان در رویارویی با این احساسات تا چه اندازه است.

معصومه موسوی، روانکاو و روان تحلیل گر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بعضی از افراد بابت هر موضوعی نگران ، مضطرب هستند و این دلشوره های بی مورد گاهی تا آنجا پیش می رود که جسم این افراد را هم درگیر خودش می کند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: دل درد، دل پیچه، گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی، احساس سوزش سرمعده یا لرزش عضلات نمونه ای از تاثیرات دلشوره است.

موسوی در پاسخ به این که آیا راه درمانی برای این دلشوره ها وجود دارد گفت: همه افراد در زندگی شان با این احساس دلشوره روبرو شده اند و شما تنها نیستند اما این نحوه واکنش شماست که نشان می دهد توانایی تان در رویارویی با این نوع احساسات تا چه اندازه است که در این جا برخی از راه های درمان دلشوره را بررسی می کنیم.

* فکرتان را تغییر دهید تا کنترل دلشوره هایتان را در دست بگیرید
 
این روانکاو و روان تحلیل گر تصریح کرد: همه چیز از یک فکر شروع می شود که نخستین نشانه اش اين است كه احساس می کنید همه عضلات بدنتان گرفته است اما کنترل کردن این حس در دست شماست.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: قبل از هر چیز مانع افکار منفی خود باشید و به آن ها شاخ و برگ اضافه ندهید آگاهانه افکارتان را تحت کنترل بگیرید و روی آن ها تمرکز کنید .

موسوی اظهار داشت: می توانید برداشت های قابل قبول و مثبت تری را از شرایط بحرانی که برایتان پیش آمده برای خود ایجاد کنید وقتی توانستید فکر خود را به صورتی دیگر درآورید دلشوره شما هم به همان سرعت تغییر می کند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر دوستان هنوز نرسیده این طور فکر کنید که دوستان در ترافیک مانده که با این فکر منطقی تر در مورد شرایط به وجود آمده واکنش نشان خواهید داد پس در قدم اول فکرتان را تغییر دهید تا کنترل دلشوره هایتان را در دست بگیرید.

موسوی تصریح کرد: در شرایطی که دلشوره به سراغتان می آید اگر تنها باشید بیشتر به این حس دامن می زنید اما اگر این مواقع وقت خود را با دوستان و افراد خانواده تان بگذرانید و احساسات خود را با آن ها در میان بگذارید نگرانی هایتان را كم کرده اید و سعی کنید با شخصی مثبت اندیش و خونسرد دلشوره هایتان را در میان بگذارید.

وی در ادامه گفت: چرا که در این مواقع فرد خونسرد و مثبت اندیش می تواند با جملاتی مثبت آرام تان کند و دلشوره هایتان را کم کند.

این روانکاو اظهار داشت: سعی نکنید در تنهایی بمانید و حتماً اطراف خود را در موقعیت های استرس زا شلوغ کنید تا خود را گرفتار افکار منفی نکنید.

وی تاکید کرد: ورزش را از یاد نبرید که اگر اکسیژن و هوا ی تازه مدام به شما برسد تاثیر زیادی در بالا بردن روحیه و اعتماد به نفس شما دارد و افکار شما را قوی تر خواهد کرد.

* در موقعیت استرس زا، مراقب نوع کلماتی را که به زبان می آورید باشید

این روانکاو تصریح کرد: شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده اید اما به همان اندازه ای که داشتن فکر بد و منفی می تواند باعث به وجوه آمدن دلشوره شود استفاده نادرست کلمات می تواند به این موضوع شدت بیشتری ببخشد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: در موقعیت استرس زا و شرایطی که دلشوره کسی یا چیزی را پیدا می کنید مراقب نوع کلماتی که به زبان می آورید باشید.

موسوی اظهار داشت: باید از این جملات به مثل: می ترسم اتفاقی افتاده باشد و احساس بی تابی می کنم و ... که دلشوره و نگرانی هایتان را شدت می بخشد دوری کنید.

موسوی خاطر نشان کرد: جایگزین کردن این جملات به جملاتی مثل هیچ اتفاقی پيش نيامده و ... کمک زیادی به از بین بردن دلشوره شما می کند./ح
برچسب ها: دلشوره ، استرس ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار