اصفهان/

پذیرش120 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در طول سال 1390 تعداد 120 شرکت و موسسه دانش بنیان در این شهرک پذیرش شده اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمود شیخ زین الدین به تشریح فعالیت ها و برنامه های این شهرک پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 270 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.

وی افزود: این شرکتها و موسسات به صورت هسته های فناوری در دوره رشد مقدماتی، واحدهای فناوری مراکز رشد علم و فناوری و واحدهای فناوری در پارک علم و فناوری استان اصفهان- شیخ بهایی در این شهرک فعالیت دارند.

رییس این مرکز علم وفناوری ادامه داد: در خصوص فعالیت این موسسات دانش بنیان می توان به طراحی و مهندسی، اپتیک و لیزر، نساجی و علوم الیاف، کشاورزی و محیط زیست، خدمات مهندسی، مواد و متالوژی، بیوتکنولوژی، برق و الکترونیک، شیمی و صنایع شیمیایی، ساخت و تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و ژئوتکنیک، اتوماسیون و انرژی اشاره کرد.

شیخ زین الدین با اشاره به حمایت و بهره گیری از توانمندی های شركت هاي دانش بنیان مستقر در پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری گفت: این اقدام علاوه بر رفع نیاز صنایع، از طریق حمایت از نوآوری ها به ایجاد و توسعه فناوری ها و صنايع جدید منجر خواهد شد و اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی گفت: در قالب برنامه فناوری صنعت ساز تاکنون 26دانش فنی تجاری سازی شده در این شهرک با جذب سرمایه از طرف سرمایه گذاران علاقه مند تبدیل به صنعت شده و بر اساس آنها کارخانه هایی در شهرک های صنعتی کشور ایجاد شده است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به این که این شهرک با هدف بستر سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان، با ایجاد و بهره برداری از مراکز رشد واحد های فناوری و پارک علم و فناوری استان اصفهان- شیخ بهایی فعالیت خود را به عنوان اولین الگوی پارک ها و مراکز رشد در کشور، با ماموریت حمایت از شرکت های فناوري آغاز کرده است، گفت: تاکنون بیش از 275 ثبت اختراع داخلی از جمله دستاوردهای مهم واحدهای فناوری مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: توجه وي‍ژه جشنواره به توسعه فن‌آفريني در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه و همچنين شناسايي افراد خلاق، نوآور و فن‌آفرين در جامعه بسیار با اهمیت است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ايجاد فضاي تعامل و همكاري در بورس فناوري و فرصت‌هاي سرمايه گذاري در ميان سرمايه گذاران و نوآوران در هشتمين جشنواره ملي فن‌آفريني شيخ بهايي اشاره كرد و گفت: اگرچه بحث ارزش گذاري، عرضه و فروش فناوري و ايجاد فضاي مناسب براي مذاكره هدفمند ميان نوآوران و سرمايه گذاران مستقر اقدامي نو به حساب مي‌آيد، ولي اعتماد صاحبان سرمايه براي سرمايه گذاري برروي ايده‌ها و فناوري‌هاي نو در جهت تجاري سازي نمودن آن‌ها به عنوان يك فعاليت اقتصادي سودآور، از مهم‌ترين اهداف در برپايي اين بورس است.

شیخ زین الدین حمایت از ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی توسط شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مستقر در شهرک، همکاری در تامین تسهیلات برای تجاری‌سازی دستاوردها و دانش فنی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، گسترش ارتباط با صنایع و سازمان‌های اجرایی جهت معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های واحدهای فناوری مستقر در شهرک، تلاش در جهت افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق جذب آنها در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره ‌وری و استفاده بیشتر از امکانات شهرک در راستای تولید محصولات دانش‌محور ملی بخشی را از برنامه های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال جاری دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.