درخواست سازمان امنيت قذافي از انگليس براي جاسوسي در ايران

سازمان امنيت قذافي ، از سازمان جاسوسي انگليس خواسته بود تا درباره مخالفان رژيم قذافي در ايران و اردن ، اطلاعات جمع کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تلويزيون انگليس ؛ در بخش خبر شامگاهي شبکه چهار تلويزيون انگليس چگونگي همکاري سازمان جاسوسي انگليس و قذافي ، تشريح شد و خبرنگار شبکه با سامي السعد، از رهبران مخالفان قذافي و مسوولان دولت جديد ليبي، مصاحبه کرد. 

سامي السعد از فرماندهان شوراي نظامي پيشين ليبي، که مدتي را در آپارتماني در تهران گذرانده بود همچون شماري ديگر از مبارزان ضد قذافي، بعدها به دست ماموران سازمان جاسوسي انگليس دستگير و بازجويي و سپس به سازمان امنيت قذافي تحويل داده شد.  اگرچه مي دانست علاوه بر دولت قذافي، دولت هاي ديگر از جمله ايران نيز خواهان اطلاعات درباره وي بوده اند، از عمق روابط دولت هاي قذافي و بلر، اطلاعي نداشته است.
 
وي افزود بازداشت و تحويل من به قذافي، معامله بود زيرا قذافي، نمي توانست مرا بازداشت کند و از آنجايي که دستگيري ما براي وي مهم بود حاضر بود انگليس هر قدر مي خواهد، بپردازد تا اين معامله ميان توني بلر و قذافي صورت گيرد. 

سازمان امنيت قذافي از سازمان جاسوسي انگليس خواسته بود تا درباره مخالفان قذافي که در شماري از شهرهاي ايران، از جمله تهران ساکنند، اطلاعاتي جمع اوري کند. لسعد در پي شکايتش از دولت و سازمان جاسوسي انگليس، پارسال دو ميليون پوند خسارت گرفت. عبدالحکيم بلحاج، فرمانده شوراي نظامي پيشين ليبي و از مقامات دولت فعلي اين کشور نيز که در آسيا ربوده و به قذافي تحويل داده شده بود از دولت انگليس به اتهام دست داشتن در بازداشت غير قانوني، ربودن و شکنجه متهمان و تحويل به نظام هاي ديکتاتوري، شکايت کرده است. بلحاج دريافت خسارت را رد کرده و عذرخواهي دولت انگليس را خواستار است .



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: قذافی ، انگلیس ، ایران ، جاسوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار