ارومیه/

برند سیب ارومیه نباید مغفول بماند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برند سیب ارومیه نباید مغفول بماند بلکه لازم است برای عرضه آن به طور گسترده زمینه‌سازی صورت گیرد.

نادر قاضی‌‌پوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: محصولات کشاورزی و زراعی آذربایجان غربی به ویژه ارومیه علاوه بر اینکه در سطح کشور مطرح هستند بلکه در منطقه نیز قابل عرضه بوده و بازار خاص خود را دارد که باید برای فروش آن بسترسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در خاورمیانه بعد از کشور لبنان سیب ارومیه حرف اول را می‌زند، ادامه داد: این محصولات در اثر موهبت الهی، زمین‌های مستعد کشاورزی و در نتیجه تلاش کشاورزان به دست می‌آید بنابراین ،این انتظار وجود دارد متولیان امر برای فروش و عرضه آن اهتمام کرده در راستای بازاریابی اقدام کنند.

این نماینده مجلس با خطاب قرار دادن مردم و مسئولان خودداری از خرید سیب خارجی را خواستار شد و افزود: 600 هزار تن سیب تولیدی این استان هنوز به مرحله فروش نرسیده است به طوری که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این عرصه قلمداد می‌شود پس در این راستا جلساتی برپا شده و برای رفع این مشکل تلاش می‌شود بنابراین، این انتظار وجود دارد اقشار مختلف جامعه برای عملی شدن این موضوع کمک کنند.

قاضی‌پور با بیان اینکه میوه‌های استان به صورت طبیعی با نظارت و تلاش کشاورزان و باغداران تولید می‌شود، اظهار داشت: بخشی از میوه‌هایی که در بازار عرضه می‌شود خارجی بوده و به صورت نارس چیده شده و به صورت مصنوعی پرورش یافته‌اند در حالی که محصولات تولیدی بومی به طور کامل طبیعی هستند.

وی با اشاره به نام‌‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: برای اینکه منویات ایشان در حوزه اقتصاد تحقق پیدا کند آحاد جامعه باید همکاری کرده و از طریق خریداری محصولات تولید داخل در این سمت و سو گام بردارند./س

برچسب ها: ارومیه ، سیب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.