فارس/

برخورد با اشتغال اتباع غيرمجاز در کشور افزايش مي يابد

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از افزایش برخورد بااشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ،  کاظمیدر شیراز ، گفت : با کار کردن اتباع مجاز و دارای کارت اشتغال مشکلی نداریم و آنها نیز طبق قانون می توانند در این کشور فعالیت کنند اما از هرگونه اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه 840 هزار اتباع بیگانه مجاز در کشورمان حضور دارند افزود: در خصوص اتباع بیگانه مجاز آمار دقیق در اختیار است اما افراد غیرمجاز حدود 600 تا 800 هزار نفر هستند.

آقای کاظمی با اشاره به اینکه هیچگونه کارت جدید برای اتباع بیگانه غیر مجاز صادر نخواهد شد تاکید کرد: مهلت صدور کارت برای اتباع بیگانه غیر مجاز حاضر در کشور به اتمام رسیده و تحت هیچ شرایطی برای این افراد کارت جدید صادر نمی شود.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت : نیروی انتظامی در جلوگیری از ورود اتباع خارجی ، کارنامه خوبی دارد و این برخوردها در ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: در ایام فروردین ماه به دلیل وضعیت آبی و هوایی کشور ممکن است که تمایل برای ورود به کشور به طور غیر قانونی بیشتر باشد اما در همین ایام نیز مامورین انتظامی با دقت تمام مرزها را تحت کنترل دارند.

آقای کاظمی با بیان اینکه برخورد ما با اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز طبق قانون و دین است، گفت: ما مسلمان هستیم طبق قانون و دین با مهاجرین برخورد می کنیم اما به طور حتم برخورد ما با افراد غیر مجاز حاضر در کشور به طور کل متفاوت است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور یادآور شد: مهاجرین خارجی مجاز هم اگر طبق قانون کشور رفتار نکنند با آنها نیز برخورد خواهد شد زیرا تمامی افراد حاضر در یک کشور مکلف به اجرای قوانین آن کشور هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.