پناهندگی برخي از اعضاي خانواده قذافي به عمان

وزیر امور خارجه لیبی در دوحه اعلام کرد برخی از اعضای خانواده معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی الجزایر را ترک کرده و به عمان رفته اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد عبدالعزیز که برای شرکت در نشست سران عرب به قطر سفر کرده است با اعلام این خبر افزود: برخی از اعضای خانواده قذافی به عمان رفته اند.
 
وی تعداد و تاریخ ورود آنها را به عمان مشخص نکرد.

روزنامه های عمان پیش از این اعلام کرده بودند مسقط به دلایل انسانی(!) به برخی از اعضای خانواده رهبر سابق لیبی از جمله صفیه همسر وی پناهندگی داده است.

روزنامه الشبیبه مسقط به نقل از یک مسئول در وزارت امور خارجه عمان افزود : عمان تنها به دلایل انسانی(!) به خانواده قذافی پناهندگی داده است.
 
این روزنامه به نقل از منابعی در لیبی که نام آنها را فاش نکرد افزود این پناهندگی فقط شامل زنان و فرزندان زیر هجده سال خانواده قذافی شده است و از هر گونه فعالیت سیاسی یا رسانه ای در عمان منع شده اند.

این روزنامه افزود: آنها از اکتبر گذشته در عمان هستند.

عبدالحمید بوزهر سفیر الجزایر در لیبی پنجشنبه گفته بود برخی از اعضای خانواده قذافی که به الجزایر پناه برده بودند مدتی پیش این کشور را ترک کرده اند اما مقصد آنها را مشخص نکرد.

وزیر خارجه لیبی همچنین افزود : به زودی انتقال این خانواده به کشور عمان رسما اعلام خواهد شد.

صفیه و سه فرزند قذافی به نامهای عایشه ، هنیبعل و محمد اوت دو هزار و یازده پس از سقوط طرابلس به دست انقلابیون لیبی به الجزایر پناه برده بودند.

ساعدی آخرین پسر قذافی نیز سپتامبر دو هزار و یازده به نیجر پناه برده بود.

سه پسر دیگر قذافی، معتصم در منطقه سرت لیبی کشته شد ، سیف العرب آوریل 2011 در حمله هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو- و خمیس اوت 2011 در درگیریها کشته شدند.

سیف الاسلام قذافی (41 ساله) نیز که جانشین احتمالی پدرش بود نوامبر 2011 در لیبی بازداشت شد و انتظار می رود محاکمه شود.

برچسب ها: قذافی ، پناعنده ، عمان ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار