رادیوفردا قبرهایی را می کند که در آن مرده نیست !

یکی از برنامه های ثابت رادیوفردا برای اعمال فشار و جوسازی علیه نظام موضوع زندانیان سیاسی است . مسئله ای که روز به روز شدت می گیرد و البته تاثیری هم ندارد !

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، طی سال های اخیر یکی از محور های ثابت رادیوفردا برای جوسازی علیه نظام موضوع حقوق بشر و به طور ویژه موضوع زندانیان سیاسی است .
به طوریکه از ماه ها قبل طی یک برنامه ی ثابت و هر شب از بخش مجله ی شبانگاهی خود در قالب برنامه ی " ملاقات " به زندانیان سیاسی در ایران می پردازد و با تماس هایی که با خانواده یا نزدیکان این زندانیان برقرار می کند عموما مطالبی خلاف واقع یا گمراه کننده را بیان می کند تا به این وسیله به زعم خویش علیه نظام جوسازی و عملیات روانی انجام داده باشد و موجب دور شدن و انزجار ملت از نظام شود !
به طوریکه بعضا افرادی که به خاطر حمل مواد مخدر بازداشت یا زندانی شده بوده اند و یا مورد اجرای حکم شلاق قرار گرفته بودند ، دلیل این حکم ها را هم به دروغ به سوابق سیاسی ایشان نسبت داده و بعدها که اسناد این دروغ گویی ها افشا شده است این رادیو فقط سکوت کرده است !
اما نکته ی جالب اینجاست که نقطه ی مشترک همه ی این گزارشات که به صورت مستمر در قالب برنامه ی ملاقات تدارک دیده می شود و نیز برخی گزارش های متفرقه ای که در لابلای اخبار این رادیو پخش می شود ، ابراز نگرانی از وضع جسمانی این زندانیان است !
به طوریکه نگرانی از وضع جسمانی این زندانیان دیگر یک مسئله ی عادی برای مخاطبین شده است و همه پیشاپیش می دانند که از نظر رادیوفردا وضع همه ی زندانیان سیاسی در ایران بسیار نگران کننده است !!
اما سوای آنچه عنوان شد ، یک نکته ی مهم در رابطه با این سناریو های رادیوفردا قابل تامل است .
رادیوفردا این محور کاری خود را که عبارتست از " مانور گسترده روی زندانیان سیاسی به منظور تحریک احساسات مردم و تلقین نقض حقوق بشر توسط نظام " را با این هدف طی سال های اخیر پیش می برد که بتواند روی حداقل بخشی از بدنه ی جامعه تاثیر بگذارد یا موج آفرینی کند و در کمترین سطح ممکن نسبت به نظام " بد بینی و ذهنیت سوء " ایجاد نماید .
ولیکن یک ضرب المثل معروف هست که به این قبیل رفتار ها چنین پاسخ می دهد : « در این قبری که می کنی مرده نیست ! »
در واقع تاثیر سرمایه گذاری های سنگین و جدی رادیوفردا روی موضوع حقوق بشر و زندانیان سیاسی بسیار بسیار اندک و ناچیز بوده ، به طوریکه حتی می توان ادعا کرد که بدون تاثیر بوده است .
چرا که از زمان آغاز این جوسازی ها نه تنها خللی در اراده ی مردم ایجاد نشده است بلکه بر میزان علقه و دلبستگی مردم به انقلاب و رهبری افزوده شده و این مسئله را می توان با نگاهی گذرا به راهپیمایی های ۲۲ بهمن و مشارکت های بالای مردمی در انتخابات های گذشته تایید کرد .
برچسب ها: اپوزیسیون ، وبگردی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار