چهارمحال و بختیاری/

چغندر قند با قیمت 2210 ریال از کشاورزان خریداری می‎شود

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال قیمت چغندر قند با عیار 18 به قیمت 2 هزار و 210 ریال از کشاورزان خریداری می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حمیدرضا دانش اظهار کرد: امسال 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان به زیر کشت چغندر قند خواهد رفت.

وی با اشاره به قیمت مصوب خرید چغندر قند از کشاورزان، گفت: در سال‎جاری به‌منظور افزایش کشت و کار این محصول چغندر قند با قیمت 2 هزار و 210 ریال از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

دانش با اشاره به مزایای کشت چغندقند، گفت: چغندر گیاهی وجینی است که با کاهش تراکم علف‌های هرز، حاصلخیزی خاک را بهبود می‌بخشد.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابراین برای کاهش جمعیت علف‌های هرز، آفت‌ها و بیماری‌ها باید برنامه کشت چغندر در تناوب زراعی مناسب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در یک قطعه زمین باید حداکثر هر سه سال یک بار چغندر کشت شود، افزود: اگر کشت در یک قطعه هر پنج سال یک بار انجام شود، مناسب‌تر خواهد بود.

دانش تأکید کرد: توصیه می‌شود بقایای چغندرقند و دیگر محصولات زراعی به نحو مناسب بدون سوزاندن به زمین برگردانده شود تا حاصلخیزی خاک افزایش یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.