لرستان/

بزرگ‌ترین پل قوسی فلزی لرستان در دورود افتتاح شد

بزرگ‌ترین پل قوسی فلزی لرستان در شهرستان دورود با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دورود بزرگ‌ترین پل قوسی فلزی استان لرستان در شهرستان دورود افتتاح شد.

براساس این گزارش، پل امام خمینی (ره) واقع در شهرستان دورود که یکی از پل‎های قدیمی این شهر بوده با مرور زمان و زلزله‎های سال 88 با فرسودگی و تخریب مواجه شده بود که با همت شهرداری و شورای شهر دورود بازسازی و نوسازی شد.

این پروژه در تاریخ 22 بهمن‌ماه سال 1390 کلید خورد و پس از گذشت 472 روز امروز به بهره‎برداری رسید.

این پل به طول 72 متر و عرض 25 متر به صورت چهار بانده بر روی رودخانه تیره شهرستان دورود اجرا شده است.

ارتفاع قوس فلزی از عرشه بیش از 12 متر بوده و وزن فولاد قوس بالغ بر 612 تن است و بتن‎ریزی در این پروژه با عیار 400 کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب صورت گرفته است.

شهردار دورود در خصوص این پروژه گفت: ابتدا باید از همه مردم و مسئولان شهر تشکر ویژه‎ای داشته باشیم، چراکه در مدت انجام این پروژه همگی در حد توانشان با مجموعه شهرداری نهایت تعامل و همکاری را داشتند.

بهرنگ دالوند افزود: تشکر دوم از همه پرسنل زحمتکش شهرداری است چون همگی در انجام این پروژه بزرگ سهیم بوده و نقش بسیاری داشته‌اند.

وی در خصوص سرعت روند کار اظهار کرد: این پروژه نزدیک به 16 ماه اجرا شده و به طور میانگین با محاسبه شرایط جوی در فصل زمستان سرعت مطلوبی داشته است.

این مسئول افزود: بعد از آغاز سال روند کار سریع شده و طی 30 روز گذشته به صورت شبانه‌روزی برای افتتاح هر چه زودتر این پل تلاش شده است.

شهردار دورود خاطرنشان کرد: از اهداف ساخت این پل می‎توان به نوسازی پل قدیمی و فرسوده، همچنین برطرف کردن گره ترافیکی، دفع مشکل حرکت آب رودخانه تیره و زیبا‌سازی شهر اشاره کرد.

وی افزود: این پروژه 3 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است؛ البته این هزینه طبق قرارداد سال 1390 بوده است و اگر قرار باشد پروژه با قیمت سال 1392 تخمین هزینه شود، نزدیک به 7 میلیارد تومان برآورد می‎شود.
برچسب ها: لرستان ، پل فلزی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمدمتین ایمانی
۰۱:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
اززحمات شهردار دورود کمال تشکررادارم وازایشان می خواهم که نسبت به روشنایی بام دورود رسیدگی کنند چون فاقدروشنایی کافی می باشد وفاقد وسایل تفریحی لازم برای کودکان و وسیله های ورزشی دراین مکان تفریحی است لطفا رسیدگی لازم رابنمایید باکمال تشکر.