رسوايي داروي تقلبي و ورشکستگي گريبانگير بزرگترين شرکتهاي داروسازي اسرائيل

بزرگترين شرکتهاي داروسازي اسرائيل علاوه بر رسوايي در زمينه توليد داروي تقلبي با بحران ورشکستگي بي سابقه نيز روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه السفير، به رغم اينکه اسرائيل به دستاوردهاي توافقنامه امضا شده بين شرکت جهاني گوگل و شركت اسرائيلي وايز - که مختصص در ترسيم نقشه هاي اجتماعي است - مباهات مي کند ، خبرهاي ناشي از خسارتهايي که شرکتهاي صنعتي اسرائيلي و در راس آنها شرکت داروسازي «تيفع» متحمل شده اند همچون صاعقه اي بر اسرائيل فرود آمده است.

بنابر اين گزارش خبرهايي منتشر شده از مرگ حد اقل چهار بيمار فرانسوي که از ناراحتي قلب رنج مي بردند و از داروهاي شرکتهاي اسرائيلي استفاده مي کردند؛ باعث شده است که تحقيقات در زمينه توليدات دارويي اين شرکتها آغاز شده و توزيع دارو از سوي شرکت داروسازي "تيفع"  متوقف شود. 

البته خسارت متوقف شدن توزيع دارو براي اين شرکت کافي نيست، بلکه اين شرکت بايد بيشترين ميزان خسارت را در تاريخ اين شرکت يعني به ميزان 1,6 ميليار دلار به شرکت «بفايزر» نيز بپردازد؛ زيرا دادگاه اسرائيل شرکت "تيفع" را به اتهام تجاوز به حقوق مالي شرکت «بفايزر» و سرقت اطلاعات داروي "Protonix" از اين شرکت به اين مبلغ جريمه محکوم کرده است.

و در راستاي سريالهاي مرگ بيماراني که از داروهاي شرکت «تيفغ» استفاده مي کردند اين شرکت دو روز پيش تصميم گرفت تمام داروهاي مذکور را از بازارهاي فرانسه جمع آوري کند.

بنابرگزارشهايي که روزنامه هاي اسرائيلي منتشر کرده اند ، متوقف شدن بازاريابي اين شرکت دارويي اسرائيلي زماني رخ داد که گزارشهايي از مرگ چندين بيمار مسن  و همچنين وخيم شدن اوضاع جسماني چندين نفر ديگر و بستري در بيمارستهاي قلب بر اثر استفاده از داروي اين شرکت به نام «پروسميد» ؛ در سطح بين المللي منتشر شد. اين شرکت اسرائيلي داروي مذکور را براي درمان نارساييهاي قلبي و درمان فشار خون بالا مي ساخته است. 

اين در حالي است که بر اساس تحقيقات انجام شده بر بيماران ، آنها به گمان اينکه در حال استفاده از قرص "پروسميد" هستند قرص خواب آوري را که با غلافي از قرص «پروسميد» پوشانده شده بود مصرف کرده اند. اين موضوع را يک دکتر داروساز بعد از اينکه زني به وي شکايت احساس خواب آلودگي و خستگي شديد را پس از مصرف اين قرصها مي کرد ؛ بررسي کرده و حقيقت را فاش ساخته است. و بعد از آشکار شدن اين نقص وزارت بهداشت فرانسه تحقيقات گسترده اي را در زمينه مرگ چهار بيمار فرانسوي آغاز کرده است و احتمال مي رود علاوه بر اين چهار نفر چندين بيمار ديگر نيز بر اثر مصرف اين داروها مرده باشند .

کارشناسان معتقدند اين مشکلات دارويي ، شرکتهاي دارويي بزرگ اسرائيل را با بحراني بي سابقه مواجه خواهد کرد . البته در آغاز شرکت «تيفع» مي خواست وانمود کند که مشکل ايجاد شده فقط در توليد چند بسته محدود دارويي بوده است،  اما مسئولان وزارت بهداشت فرانسوي دستور جمع آوري 90 هزار بسته دارويي را از داروخانه ها  صادر کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار