زنجان/

12ميليون تن ذخاير قطعی کشف سنگ آهن در استان زنجان

مجموع ذخاير قطعی کشف سنگ آهن 12 ميليون تن در استان می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، مديرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در  جلسه ستاد اجرايی توسعه معادن استان گزارشی از آخرين وضعيت معادن استان ارائه نمود و گفت: مساحت استان زنجان 21هزار744 کيلومتر مربع است که بر اساس بررسی های انجام شده در مجموع، 17 هزارو770  کيلومتر از مساحت استان تحت پوشش معادن مختلف قرار دارد و تنها 4 هزارو4 کيلومتر مربع فاقد پهنه بندی و پوشش است.

 معصومی از تقسيم بندی مساحت استان به 17 پهنه معدنی خبر داد و افزود: مجموع ذخاير قطعی کشف سنگ آهن 12 ميليون تن در استان می باشد که 350 هزارتن سنگ معدن در سال گذشته از اين معادن استخراج شده و اين ميزان تا پايان سال 92 به 500 هزار تن خواهد رسيد.

وي هدفگذاری توليد فرآورده های فولادی استان را تا پايان  امسال 500 هزار تن از 22 معدن فعال استان اعلام نمود و  ادامه داد:می توان با تکميل زنجيره فولاد از استخراج تا توليد، استان زنجان را به قطب توليد فولاد شمالغرب کشور تبديل کرد.

مديرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  تصريح كرد: ظرفيت مجموع زنجيره توليد فولاد در استان 4 ميليون و 500 هزار تن می باشد که با تکميل طرح های درحال اجرا در سالهای آينده، اين رقم در استان زنجان محقق خواهد شد.

معصومی با اشاره به اينکه در سال 91 بيش از 13 ميليون تن کنسانتره در استان توليد شده است،  خاطر نشان كرد:اين ميزان تا سال 93 به 51 ميليون تومان خواهد رسيد ./س


 

برچسب ها: ذخایر ، کشف ، سنگ ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.