قم/

رونمایی از قرآن و مفاتیح الجنان به خط بریل در مسجد جمکران

دبیر شورای عالی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: همزمان با روز میلاد صاحب الزمان(عج) بیش از 11 هزار جلد قرآن و مفاتیح الجنان و کتب ادعیه به خط بریل رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مرتضی وافی بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران با در نظر گرفتن شرایط نابینایان که به این مسجد وارد می‌شوند، تلاش برای رفع مشکلات عبادی زائران صورت گرفته است.

وی افزود: محتوای این کتب مذهبی بوده و شامل 11 هزار جلد کتب مذهبی است که با کمک نهاد ها و کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد رودکی که مختص به امور نابینایان است، تهیه شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: کتب مذکور شامل 6 جلد تمام قرآن، چهار جلد کلیات مفاتیح الجنان و یک جلد آداب و اعمال و تاریخچه مسجد جمکران به خط بریل است که در کتابخانه های مسجد برای استفاده روشندلان قرار می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: این اقدام از 2 منظر قابل تعمل است یکی توجه پایگاه های مذهبی به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان روشندل برای انجام فرایض و اعمال دینی و دوم الگویی باشد برای دیگر پایگاه ها تا اینگونه خدمات اشاعه و نشر و در کنار این کتب مذهبی، دیگر آثار مذهبی نیز به خط بریل تولید و در اختیار پایگاه ها قرار داده شود.

وی در پایان گفت: مراسم رونمایی از این کتب با حضور 2 تن از روشندلان به نمایندگی از این قشر در شبستان غربی مسجد مقدس جمکران همزمان با جشن میلاد نیمه شعبان برگزار شد./س

برچسب ها: قم ، قرآن ، بریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.