آتلانتيک:رؤياي آمريکاي جديد مرده است

مجله آتلانتيک در گزارشي نوشت؛ سقوط و ورشکستگي «ديترويت» که هفته گذشته اتفاق افتاد مهر تاييدي بر داستان‌هاي بي‌شماري است که نشان مي‌دهد «رؤياي آمريکايي» مرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به نقل از مجله آتلانتيک، باراک اوباما در يک سخنراني خود درباره اقتصاد آمريکا گفت؛ در حالي‌که آمريکا در زمينه‌هاي مختلف در حال بازيابي و احياي اقتصادي خود است اما طيف گسترده‌اي از طبقه متوسط آمريکا همچنان با چالش‌هاي مختلف مواجه هستند.

اوباما توضيح داد که رشد طبقه متوسط موتور موفقيت و کاميابي اقتصادي است.بر اساس اين گزارش، با گذشت زمان اين موتور محرک از حرکت بازداشته شده است. آنچه که الان به جاي مانده، افزايش نابرابري در دستمزد و نابرابري در فرصت‌ها است.

بر اساس اين گزارش، سقوط و ورشکستگي «ديترويت» که هفته گذشته اعلام شد مهر تاييدي بر داستان‌هاي بي‌شماري است که نشان مي‌دهد «روياي آمريکايي» مرده است.

آتلانتيک نوشت: آنچه که مشخص است، در حال حاضر افرادي که در مناطق شهري زندگي مي‌کنند، تحصيلات بالاتري دارند و داراي والدين ثروتمند هستند، پله‌هاي رشد را بسيارزودتر و راحت‌تر از کساني طي مي‌کنند که در مناطق روستايي و شهرهاي کوچک زندگي مي‌کنند. افزايش دستمزد براي ميليون‌ها آمريکايي طي 10 سال گذشته با بحران مالي در آميخته و اين مسئله موقعيت خطرناکي را به وجود آورده است.

در واقع امنيت طبقه متوسط که در حال حاضر براي طبقه متوسط ناپديد شده است تنها در برهه کوتاهي پس از جنگ جهاني دوم تجربه شده است.موضوع نابرابري درآمدي موضوع جديدي نيست. وجود نابرابري در گذشته مانع رشد اقتصادي نبوده است. بعد از انقلاب آمريکا، نابرابري درآمدي همراه با رشد اقتصادي به سرعت افزايش يافت. بنابراين نابرابري مانع محرک‌هاي رشد نيست.

قبل از اواسط نيمه قرن بيستم، روياي آمريکايي اين بود که اگر به سختي کار کنيد به طور بالقوه مي‌توانيد به زندگي خوب و ايده ال دست پيدا کنيد. قادريد از شر دولت‌هاي سرکوبگر خلاص شويد و فرزندانتان را به خوبي آموزش دهيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار