شیراز/

اتصال فارس به خلیج فارس از طریق آبراهه ای به عرض 37 کیلومتر

مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی به تائید مقام معظم رهبری رسیده است و بر اساس این مصوبه آبراهه ای به عرض 37 کیلومتر در حد فاصل مرز لامرد و هرمزگان به استان فارس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مشاور استاندار فارس در امور سرمایه گذای و صنعت گفت:  با پیگیری های مکرر استاندار فارس، مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس سه روز قبل از پایان دولت دهم توسط دکتر احمدی نژاد امضا شد و خوشبختانه اکنون این مصوبه به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.
غلامحسین شعرا با بیان اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید مقام معظم رهبری قابل اجراست، گفت: بر اساس این مصوبه آبراهه ای به عرض 37 کیلومتر در حد فاصل مرز لامرد و هرمزگان به استان فارس اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بر این اساس فارس می تواند در محدوده یاد شده به ساخت اسکله بپردازد و پس از آن محصولات صادراتی فارس از طریق اسکله های فارس به خارج از کشور صادر خواهد شد .

شعرا همچنین از تخصیص بودجه برای انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد خبر داد و گفت: برای انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد 150 میلیارد تومان مصوب شده که این میزان در بودجه سال 92 پیش بینی شده است.
به گفته وی امسال مطالعات انتقال آب از خلیج فارس به لامرد انجام خواهد شد و تا در پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود س /.

برچسب ها: اتصال ، آبراهه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
چرا از این موضوع در استان هرمزگان و فارس گزارشی تهیه نمیکنید. چرا دلایل الحاق بخشی از استان هرمزگان به فارس رو تحلیل و بررسی نمیکنید
چرا از محرومیت مردم جنوب فارس گزارشی تهیه نمیکنید که نگن میخواستیم محرومیت زدایی شود
این مسئله باعث شده مردم هرمزگان به شدت احساس بی عدالتی کنند
و اگر جامعه شناس داشته باشید .میتونید متوجه بشید که این موضوع چقدر مهمه
چرا از این سلسله اقداماتی که باعث شده مردم هرمزگان به شدت از نارضایتی و احساس بی عدالتی رنج ببرند گزارشی تهیه نمیکنید از جداسازی معدن فاریاب تا بخشی از پارسیان
گویا تنها چیزی که برای شما مهم است نام خلیج فارس است نه عزت و احترام مردمان خلیج فارس
وگرنه با توجه به هویت ژورنالیستی خود گزارشی جامع و کامل از این موضوع تهیه میکردید

چرا حداقل از صدا و سیمای هرمزگان گزارشی تهیه نمیکنید که هیچگونه واکنشی به این عمل نداشت
چرا از نبودن یک رسانه ی مستقل در هرمزگان گزارش تهیه نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
خدایا.....عجب بوشهر مظلوم هست
ما بوشهریا نمیذاریم