افشای تلاش سازمان جاسوسی انگلیس برای فراری دادن قذافی

"متیو دی آنکانو" سردبیر سابق روزنامه دیلی تلگراف در تازه‌ترین کتاب خود به اسناد و اطلاعاتی اشاره کرده که نشان می‌دهد سرویس جاسوسی انگلیس قصد داشته تا معمر قذافی را از لیبی فراری دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، این اسناد و اطلاعات حاکی از آن است که مقام های ارشد دولت انگلیس طرحی را برای انتقال قذافی به گینه استوایی پیش از مرگ وی داشته اند.اندریو میچل وزیر پیشین توسعه بین المللی انگلیس نیز به صورت مخفیانه با مقام های رسمی گینه استوایی تماس گرفته تا مقدمات انتقال قذافی به این کشور را فراهم کند.
این طرح پس از مرگ قذافی در 20 اکتبر 2011 میلادی متوقف شد. این مساله در حالی است که انگلیس یکی از کشورهایی بود که حملاتی را بر ضد نیروهای قذافی انجام داد.
دولت انگلیس در زمان نخست وزیری تونی بلر و گوردون براون روابط بسیار نزدیکی با دولت قذافی داشت و اسناد و شواهد تازه نشان می دهد دولت ائتلافی جدید انگلیس که از ماه مه 2010 به قدرت رسیده نیز با دولت قذافی روابط نزدیکی داشته است . 
دولت انگلیس در دسامبر 2010 میلادی هیاتی نظامی متشکل از مقام های 50 شرکت تولید تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی را به لیبی اعزام کرده است. این اتفاق سه ماه قبل از دخالت نظامی خارجی در خاک لیبی به وقوع پیوسته است.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، قذافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار