با حضور ابوالقاسم حسینجانی؛

"جایگاه انسان در جامعه جهانی" بررسی می شود

ششمین نشست ادبیات جهانی انسان درنهج البلاغه و قرآن با حضور ابوالقاسم حسینجانی با موضوع "ارتباط انسان درجامعه جهانی"، "انسان با خداوند" و "انسان با انسان"برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ ابوالقاسم حسینجانی در باره موضوع  این هفته ی كلاس های آموزشی بررسی ادبیات انسان در نهج البلاغه و قرآن، گفت: در این جلسه، به جایگاه انسان در جامعه و جامعه جهانی، ارتباط انسان با خداوند و انسان با انسان ها خواهیم پرداخت.

وی یكی از خصوصیات انسان های كامل را توجه به جامعه ذكر كرد و ادامه داد: در این جلسه به این موضوع خواهیم پرداخت كه آیا انسان یك اصالت فرد گرا دارد یا متعلق به جمع و جامعه است و ما انسان كامل  را انسانی می دانیم كه مترادف با گفت وگو و گفتمان باشد. انسانی كه از انسان های دیگر بدور باشد نمی تواند به حقوق انسانی خود و وظایف اجتماعی اش عمل كند پس انسان منزوی و فرد گرا انسانی خواهد بود كه هیچ گونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

این پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن كریم گفتمان انسان ها درجوامع را یكی از راه های رسیدن انسان ها به آرامش وصلح جهانی ذكركرد و گفت: انسان ها بدون توجه به صلح و آرامش جهانی نمی توانند به حقوق حقه خود برسند و برای این كه مسئال كوچكمان حل شود باید آن را بزرگ ببینیم تا بتوانیم درسطح جامعه آن را بررسی و حل نماییم. 

وی ازشخصیتها وانسان های كامل به حضرت علی (ع) وامام حسین (ع) اشاره كرد وگفت: درقرآن و نهج البلاغه، انسانی به عنوان انسان كامل است  كه قانون مدارباشد و شخصیت هایی چون حضرت علی (ع) وامام حسین (ع) به دلیل شخصیت آزادی خواهی، انقلابی و تحولاتی كه درجامعه ایجاد كردند توانستند نام خود را تا ابد به عنوان یك انسان واقعی درجهان  به ثبت برسانند  و حتی می بینیم افرادی كه غیرمسلمان هستند نسبت به این شخصیت ها ارادت خاصی دارند و كتاب ها درخصوص شخصیت انسانی شان به نگارش درآورده اند. 

حسینجانی با اشاره به این كه تكنولوژی و وسایل زندگی بشر مربوط به مسائل بیرونی و عرفان توجه به مسایلی درونی انسان ها دارد، گفت: تكنولوژی و وسایلی كه برای بشر ساخته شده است مسایلی مربوط به بیرون انسان ها است و آنچه را كه مربوط به درون انسان ها است، عرفان است و عرفان واقعی چیزی است كه انسان ها را برخودش و نفس اش مسلط می كند.

علاقه مندان به مسائل قرآنی می توانند چهارشنبه 17 مهر ماه ازساعت 30/16 به سالن آفرینش های ادبی حوزه هنری؛ واقع درخیابان سمیه - نرسیده به پل حافظ - طبقه سوم مراجعه كنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار