ارومیه/

از ظرفیت های دینی دریاچه ارومیه استفاده ای نمی شود

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: باید از ظرفیت های تاریخی و دینی دریاچه ارومیه برای جذب توریست استفاده بهینه شود.

رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه به گفته برخی ها زادگاه زردشت دریاچه ارومیه است، افزود: باید از ظرفیت های تاریخی و دینی دریاچه ارومیه به نحو احسن استفاده کرد، برای مثال می توان خیل عظیمی از زردشتی های هند را به عنوان توریست به این مکان جذب کرد همانطوری که ترکیه با بهره جستن از مزار مولانا میلیون ها گردشگر را به خاک خود جذب می کند.

وی به جایگاه بسیار بالای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این دریاچه در بحث درمان و پزشکی مانند آب درمانی و لجن درمانی بسیار مناسب است چنان که کشورهایی مانند مجارستان، ایتالیا و ژاپن نیز از این راه درآمد بالایی کسب می کنند.

حسینی ادامه داد: در کنوانسیون رامسر در سال 1971 دریاچه ارومیه به عنوان تالاب بین المللی شناخته شد که جز 5 دریاچه مهم کشور و 59 ذخایر زیستی جهان شمرده می شود.

وی با انتقاد از گفته برخی از کارشانسان مبنی بر خشک کردن دریاچه ارومیه و تبدیل آن به کویر مصنوعی، ادامه داد: دریاچه ای که 30 تا 40 هزار سال قدمت دارد و موجود ذخایر زیستی، جانوری و گیاهی مانند، انواع پرندگان، قوچ و میش و گوزن سفید و آرتمیا در آنجا زندگی می کنند مستحق خشک شدن و تبدیل به پارک یا کویر مصنوعی نیست.

وی تاکید کرد: توصیه من به مردم این است که در فصل های مختلف به دریاچه ارومیه سفر کنند تا زیبایی های این دریاچه و آذربایجان را از نزدیک لمس کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.