بيوه قذافی خواست قبر همسرش را به وي نشان دهند

بیوه معمر قذافی ، رهبر سابق لیبی خواست محل دفن جسد شوهرش را به وي نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازصداي روسيه، "صفيه فرکاش" بيوه معمر قذافي ديکتاتور مخلوع ليبي در نامه سرگشاده اي که در راديو روسيه موسوم به "صداي روسيه" قرائت شد از سازمان ملل و اتحاديه اروپا خواست تا به او براي بازيافتن جسد همسر و پسرش کمک کنند.

انقلابيون سابق ليبي معمر قذافي و پسر او معتصم را 20 اکتبر 2011 در سرت در مرکز اين کشور دستگير کردند و کشتند . اجساد آنان در مصراته در 214 کيلومتري شرق طرابلس در معرض تماشاي عموم قرار گرفت و سپس در مکاني که مخفي نگاه داشته شده است، به خاک سپرده شد.
صفيه  در نامه اي که به مناسبت دومين سالگرد کشته شدن ديکتاتور سابق ليبي ارسال شد اعلام کرد:«من از اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا مي خواهم که مکاني را که در آن اجساد قذافي پدر و پسر و همراهان آنان دفن شده است فاش شود و اين اجساد به خانواده هاي آنان تحويل داده شود تا در مکان و براساس شيوه اي که آنان مي خواهند ، دفن شود.»

صفيه فرتاش افزود:« من همچنين از اتحاديه اروپا مي خواهم تحقيق عميقي را در خصوص قتل معمر قذافي و همراهان او آغاز کند.»
بيوه قذافي همچنين از سازمان هاي حقوق بشري خواست تا به او براي برقراري تماس با سيف الاسلام قذافي ديگر فرزند ديکتاتور سابق که در شهر زنتان در جنوب غربي ليبي بازداشت شده است کمک کنند.

"سيف الاسلام" که مدت زماني طولاني به عنوان جانشين بالقوه پدرش معرفي شده بود نوامبر 2011 در جنوب ليبي به دست انقلابيون سابق زنتان بازداشت شد و از آن زمان در اين مکان زنداني است .
صفيه و سه فرزند ديکتاتور سابق ليبي يعني عايشه ، هانيبال و محمد اوت 2011 پس از سقوط طرابلس به الجزاير پناهنده شده بودند اما بخشي از خانواده در سال 2013 به سلطان نشين عمان پناهنده شدند.
يکي ديگر از پسران قذافي به نام ساعدي سپتامبر 2011 به نيجر پناهنده شد.

علاوه بر متعصم دو پسر ديگر معمر قذافي  در طول شورش ليبي که فوريه 2011 آغاز شد کشته شدند.

"سيف العرب" در آوريل 2011 در حمله هوايي ناتو و پس آن خميس ماه اوت در درگيري ها کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار