مشاور رئيس جهمور:

دولت با واقعي كردن كردن نرخ ارز از توليد حمايت مي‌كند

مشاور ارشد رئيس جمهور گفت: اصلي ترين حمايت دولت از توليد داخلي واقعي کردن و تثبيت نرخ ارز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اكبر ترکان مشاور ارشد رئيس جمهور در حاشيه افتتاح نمايشگاه دکولايت 92 که امروز صبح در چهار راه يافت آباد نمايشگاه مبلمان شماره 3 گشايش يافت با بيان مطلب بالا گفت: اصلي‌ترين حمايت دولت از توليد داخلي واقعي کردن و تثبيت نرخ ارز است.

وي افزود: در 8 سال گذشته با ارزان فروشی ارز در واقع به واردات يارانه مي‌پرداختيم که امروز حمايت ما از توليد در مقابل واردات واقعي کردن و تثبيت نرخ ارز است.

وي با اشاره به اينکه زماني که ارز به قيمت 1226 باشد واردات براي وارد کنندگان مقرون به صرفه است اظهار داشت: با ارز 1226 هم اکنون 50 درصد از ظرفيت واحدهاي توليدي در شهرک‌هاي صنعتي کاملا تعطيل شده و براي فعال کردن مجدد آنها بايستي نرخ ارز واقعي شود.

مشاور ارشد رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش که چرا با وجود آنکه قيمت جهاني هر کيلو گوشت تنها 2 دلار است نرخ آن در کشور ما ده دلار است اظهار داشت: البته قيمت جهاني هر کيلو گوشت براي مصرف خرده فروشي در جهان همان 10 دلار است و قيمت 2 دلار نرخ عمده فروشي آن است.

وي افزود: يکي از دلايل بالا بودن گوشت در کشور ما وارداتي بودن خوراک دام است که با ارز 2500 تومان وارد مي‌شود.

 مشاور ارشد رئيس جمهور با اشاره به آمار منتشر شده  چند روز گذشته در خصوص تورم 39درصدي در کشور گفت: دولت يازدهم اميدوار است بتواند نرخ تورم را تا پايان سال جاري به 35 درصد کاهش دهد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار