دادگاه بين المللي کيفري تحويل پسر قذافي را براي محاکمه خواستار شد

دادستان دیوان کیفری بین المللی بار دیگر از دولت لیبی خواست پسر معمر قذافی را تحویل دهد تا به اتهام جنایت برضد بشریت محاکمه شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت لیبی اعلام کرد اجازه محاکمه سیف الاسلام خارج از لیبی باعث تشدید ناآرامی هایی خواهد شد که اکنون این کشور با آنها دست به گریبان است و حتی ممکن است جان وی را تهدید کند.

«فاتو بن سودا » از شورای امنیت سازمان ملل خواست لیبی را برای تحویل سیف الاسلام تحت فشار قرار دهد. وی علاوه بر این کمک بین المللی از « شنودهای تلفنی» و ارائه اطلاعات درخصوص نقل و انتقال پول های مرتبط با خانواده قذافی و دیگر وابستگان آنها را خواستار شد.

دیوان کیفری بین المللی و دولت لیبی از زمان سرنگونی و به قتل رسیدن معمر قذافی در اکتبر 2011 تاکنون ، درباره مسئله سیف الاسلام با هم درگیر هستند.

این دیوان امسال با صدور حکمی ، با اجازه محاکمه سیف الاسلام در خاک لیبی مخالفت کرد.

یک گردان جنگجویان شورشی سابق اکنون سیف الاسلام را در اختیار دارد و بسیاری از گروههای مدافع حقوق بشر می گویند که وی در لیبی عادلانه محاکمه نخواهد شد.

درحال حاضر مقامات لیبیایی با توجه به حملاتی که دولت و اهداف قضایی صورت می گیرد، با نگرانی های فزاینده امنیتی روبه رو هستند.

لیبی اعلام کرده است اطلاعات جدیدی را درباره پرونده سیف الاسلام در اختیار دیوان کیفری بین الملی قرار خواهد داد.

اما بن سودا گفت تحت فشار قرار دادن لیبی به علت این پرونده و برای همه کشورها برای احترام به احکام دیوان کیفری بین المللی ، برای شورای امنیت « بسیار حائز اهمیت» است.

وی افزود ملاحظات سیاسی در حقوق که بیطرفانه و مستقلانه به کار گرفته می شود ، هیچ جایگاهی ندارند.

ابراهیم دباشی نماینده لیبی در سازمان ملل گفت مردم لیبی « خواهان عدالت» هستند و هیچ دولتی در لیبی نمی تواند محاکمه سیف الاسلام را درخارج از لیبی بپذیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قذافی ، دادگاه ، محاکمه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار