گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

دستمزد کارگردانان فیلم‌های انتخاباتی رؤسای‌ جمهور/ فروش اقامتگاه چند میلیون دلاری سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس/ مشخص شدن مسافران پرواز مستقیم به آمریکا

کارگردانان فیلم‌های انتخاباتی رؤسای‌جمهور چه دستمزدی گرفتند؟،‌ کلاشنیکف روانه بیمارستان شد، پوستر هوارداران احمدی‌نژاد در نکوهش دادگاهی شدن وی، مسافران احتمالی پرواز مستقیم به آمریکا مشخص شد، فروش اقامتگاه چند میلیون دلاری سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

فروش اقامتگاه چند میلیون دلاری سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس

اقامتگاه سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس که چند سال پیش با پول هنگفتی از بیت‌المال در کشور بلاروس جهت رفاه حال سفیر و خانواده وی خریداری شده است و صدها هزار دلار صرف مرمت و بازسانی آن در حد کاخ‌های اشرافی شده است، اینک با تغییر دولت برای فروش به مزایده گذاشته شده است.


به گزارش بولتن‌ نیوز، در این ملک تمامی امکانات رفاهی از جمله استخر، سونا، جکوزی، سیستم‌های پیشرفته صوتی و تصویری و آکواریمی با ماهی‌های چند هزار دلاری تعبیه شده است. این اقامتگاه در حالی خریداری شد که همزمان سفارت ایران اقامتگاه دیگری‌ به ارزش یک میلیون دلار دارد که در شهر مینسک بلااستفاده مانده است.





خرید این ملک در زمانی صورت گرفت که دولت وقت شعار سازده‌زیستی و صرفه‌جویی سر می‌داد و همواره تلاش داشت تا مدیران و مقامات دولتی زندگی ساده و بی‌آلایشی داشته باشد اما سوال اینجاست که چرا باید از پول بیت‌المال برای خرید چنین ملکی هزینه شود؟

مسافران احتمالی پرواز مستقیم به آمریکا مشخص شد

آرمان در مطلبی طنز نوشت: این روزها در اخبار می‌خوانیم که به احتمال زیاد در آینده نزدیک خط هوایی مستقیم از ایران به آمریکا راه‌اندازی خواهد شد. هرچند خود این موضوع به خودی خود طنز است اما طبق معمول ما فرضیاتی را در مورد مسافران احتمالی این پروازها پیش‌بینی کردیم:

هیات دیپلماتیک دولت یازدهم: محمدجواد ظریف در حالی که پتو را روی سرش می‌کشد خطاب به مهماندار می‌گوید، ببین اگه زیر کتری روشنه، یه کیسه آب گرم بردار و زود بیار این کمره باز گرفت! سپس رو به عراقچی می‌کند و می‌گوید: حال کن، استاتوس آخرمو توی 5 دقیقه 400 نفر لایک زدن؛ سپس پتو را روی سرش می‌کشد.

محمد علی‌آبادی: به فرودگاه می‌رود و چون انگلیسی می‌داند به طور اشتباهی به جای بلیط آمریکا، بلیط سوماترا را تهیه می‌کند و عازم سوماترا می‌شود.

غلامحسین الهام: پس از تهیه بلیط توسط ایشان، جوانان و شاغلان آمریکا از ترس بیکاری تظاهرات گسترده‌ای را ترتیب می‌دهند و بلیط ایشان کنسل و مبلغ پرداختی عودت داده می‌شود.

حمید بقایی: ایشان به همراه هیاتی متشکل از عتیقه‌فروشان منوچهری و با در دست داشتن قولنامه مجسمه آزادی عازم آمریکا می‌شود تا پای معامله نشسته و کمکی در راه جبران کسری بودجه و حل بحران اقتصادی آمریکا کرده باشد!

حمید بهبهانی: ایشان به همراه یک تیم مجرب و کارکشته در زمینه سقوط تضمینی هواپیما در این پرواز حضور پیدا می‌کنند تا به صورت عملی نحوه سقوط نکردن هواپیما را بررسی کرده و کاری کنند که این آبروریزی تمام شده و هواپیما در آینده حتما سقوط کند.

بقیه اعضای هیات دولت سابق: به علت زیاد بودن تعداد مدعوین و وزن بیش از حد بارهایشان، کارت پرواز نمی‌گیرند، بنابراین به ترمینال غرب می‌روند، آنجا هم صندلی خالی گیر نمی‌آید، در راستای ساده‌زیستی توی بوفه می‌نشینند و با اتوبوس راهی آمریکا می‌شوند.

صادق محصولی: ایشان قرار بود با بقیه اعضای هیات دولت به آمریکا برود که در حال پارک کردن خودروی شخصی خود در پارکینگ فرودگاه متوجه می‌شود که از این سفر، جا مانده است.

نیروی دفاع مردمی در سوریه

به گزارش ایرنا، در پی تشدید درگیری‌ها در حومه دمشق، نیروهای شبه نظامی حامی بشار اسد موسوم به دفاع‌الوطنی در ورودی‌های این شهر، ایست و بازرسی تعبیه کردند.





عربستان، مهمترین مشتری تسلیحات آلمانی

شبکه خبری ARD در گزارشی با اشاره به اینکه اگرچه فروش تانک‌های "لئوپارد 2" به عربستان قطعی نشده است، اما در مجموع دولت ریاض بهترین مشتری شرکت‌های تسلیحاتی آلمانی بوده است، ارزش صادرات تسلیحات 1.2 میلیارد یورو در سال 2012 در کشورهای حوزه خلیج‌ فارس شامل دستگاه‌های هدف‌گیری سلاح، تجهیزات برای تامین امنیت مرزها و نرم‌افزار برای کنترل موشک است که رسما، در ابتدا تایید نشده است.



به گزارش فارس، به طور کلی، مجوز صادرات صادر شده دولت فدرال آلمان از 5.4 در سال گذشته به4.7  میلیارد یورو رسید، اما صادرات واقعی از 1.3 میلیارد به 946 میلیون یورو کاهش یافت. 59 درصد از صادرات به کشورهایی است که نه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و نه اتحادیه اروپا، این در حالی است که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل نقض حقوق ‌بشر در این به شدت انتقاد منابع داخلی این کشور را به دنبال داشته است.

مرد عدالت در دادگاه!

پارسینه/ پوستر هوارداران احمدی‌نژاد در نکوهش دادگاهی شدن وی



ادعای مذاکره مشاور شیرازی اوباما با ایران از یکسال گذشته

تلویزیون 10 اسراییل با انتشار یک گزارش مدعی شد، گفتگوهای ایران و گروه 1+5 تنها پوششی برای گفتگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا است که در یک سال گذشته در جریان بوده است، این کانال تلویزیونی اسراییل به نقل از برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که نامی از آن‌ها نبرده نوشته است دولت اوباما به مدت قریب یک سال است که با ایران به طور محرمانه و زیر نظر شخص اوباما گفتگو و مذاکره می‌کند.

به گزارش عصرایران، بر اساس این گزارش مسئول تیم مذاکره محرمانه آمریکا با ایران خانم " والری جارت" یکی از مشاوران اوباما است و در یک سال گذشته چند دور گفتگوی محرمانه بین ایران و آمریکا در کشورهای مختلف منطقه در جریان بوده است و با ادعای اینکه دولت اوباما، تل‌آویو را از نتایج این گفتگوها مطلع نکرده است یکی از دلایل مخالفت‌های شدید اسراییل با توافق احتمالی ایران و آمریکا را به توافقاتی مربوط می‌داند که اسراییل از روند مذاکرات محرمانه دو طرف مطلع شده است.




در این گزارش مسئولیت اصلی گفتگو با ایران به سرپرستی خانم جارت با شخص اوباما است و جان کری وزیر خارجه آمریکا نقش چندانی در آن ندارد و گفتنی است والری جارت 57 ساله یکی از نزدیک ترین مشاوران اوباما است که به دلیل اینکه پدر وی یکی از پزشکان آمریکایی بیمارستان نمازی شیراز بوده است، وی در سال 1956 در شیراز به دنیا آمده است و تا 9 سالگی در شیراز زندگی کرده است و سپس به همراه خانواده خود به آمریکا بازگشته است.

 آنچه واقعاً در ژنو گذشت
 











سرگرمی جالب جرج بوش در این روزها

کمیته "چیکلوت" مسئول بررسی جنگ عراق از برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از دست یافتن بر 25 یادداشت محرمانه مربوط به جنگ عراق خبر داد، این کمیته خاطرنشان کرده است که "تونی بلر" نخست‌وزیر انگلستان قبل از جنگ عراق در سال 2003 و حمله به این کشور، 25 یادداشت محرمانه برای همپیمانش "جرج دبلیو بوش" رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ارسال کرد که همگی مربوط به آمادگی و مقدمه‌چینی برای جنگ بود.

به گزارش جام‌نیوز، همچنین 130 سند حاوی مذاکرات بین این دو نفر و بیش از ده‌ها سخنرانی جلسات شورای وزیران انگلستان به این امر اختصاص داشته است و به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جرج بوش پسر (جرج دبلیو بوش) نیز بر اساس گزارش ائتلاف ضدجنگ از سخن گفتن درباره جنگ عراق خودداری کرده است.

هم‌اکنون به سرگرمی خود یعنی کشیدن تصاویر سگ‌ها و توله سگ‌ها مشغول است و به جمعیت "دعوت از یهودیان برای گرویدن به مسیحیت"، کمک مالی می‌کند و تاکید دارد که هرگز پشیمان نیست و بلر نیز همان کارهای قبلی را دنبال می‌کند و هم‌اکنون مشغول مال‌اندوزی است و به ازای ایراد یک سخنرانی به مدت 60 دقیقه، 300 هزار دلار دریافت می‌کند.

امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، پس فردا ... !

عصرایران در مطلبی نوشت: از دولتی‌ها خواست اینقدر گیر ندهند که فیس‌بوک چرا فیلتر است؟! چونکه از کل نفر تصمیم‌گیرنده برای فیلتر بودن یا نبودن سایت‌ها، نصف‌شان دولتی هستند و می‌توانند فیسبوک را رفع فیلتر کنند. با این وجود، به نظر شما چرا تا به حال فیسبوک رفع فیلتر نشده است؟!

احتمال اول: با رفع فیلتر شدن فیسبوک، خیلی از وی پی ان فروش‌ها نانشان آجر می‌شود! دولت تدبیر و امید آمده است آمار بیکاری را کاهش دهد، نه اینکه به تعداد بیکارها بیفزاید!

احتمال دوم: خود دولتی‌ها هم نمی‌دانستند که این همه عضو در "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" دارند! و یحتمل بعد از خواند آن یادداشت جعفرخان، با خودشان گفتند: "ای بابا! دمت گرم جعفر! کاش زودتر می‌گفتی!" بعد هم با خودشان فکر کرده‌اند که چه کارهای دیگری هم می‌توانند بکنند اما چون نمی‌دانند، نمی‌کنند!

احتمال سوم: اینطوری سطح توقعات بالا می‌رود و جوانان پررو می‌شوند! امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، حتما پس فردا هم توقع دارند آن سایت‌های اسمش را نبر رفع فیلتر شود

احتمال چهارم: با فیلتر ماندن فیسبوک، دولتی‌ها می‌توانند نشان دهند که چقدر آدم‌های باحالی هستند! به نظر شما اگر فیسبوک فیلتر نباشد، آن موقع جنتی می‌تواند با بیان عضو بودن در فیسبوک جلوی خبرنگاران پُز دهد؟

2 سال زندانی شدن یک اماراتی برای انتشار یک مطلب در توئیتر


دستگاه قضایی امارات متحده عربی، یک فعال سیاسی این کشور را به جرم چیزهایی که در توئیتر و درباره یک دادگاه نوشته بود، برای دو سال روانه زندان کرد. این فرد ولید الشحی نام دارد. او از امارت عجمان است که همچنین به پرداخت ۱۳۷ هزار دلار جریمه محکوم شده است و متهم به "آسیب رساندن به امنیت ملی کشور" است و شش ماه پیش (در ماه مه میلادی) دستگیر شد.

به گزارش جام‌نیوز، با جرایم اینترنتی در امارات سختگیرانه برخورد می‌شود،  آقای شحی در ماه مه میلادی دستگیر شده و او را در ۱۰ روز اول در زندانی سری نگه می‌داشتند، بعد او را به زندانی در ابوظبی منتقل می‌کنند. آقای شحی در توئیتر خود درباره دادگاه ۹۴ نفر از بازداشت‌کنندگان امنیتی نوشته بود و گفته بود که آن‌ها تنها به خاطر آنکه حامی "تغییرات دموکراتیک" هستند، دادگاهی شدند.

کلاشنیکف روانه بیمارستان شد!

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد، میخائیل کلاشنیکف، طراح اسلحه معروف کلاشنیکف در بیمارستان بستری شده است. وی به دلیل کهولت سن و وخیم شدن علایم حیاتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته است، این طراح و مخترع روسی بیش از ۹۴ سال سن دارد.

به گزارش ایسنا، (اسلحه ِکلاشنیکُف با تلفظ اشتباه کلاشینکف) از تفنگ‌های تهاجمی با آتش تحت اختیار است که در سال ۱۹۴۷ میلادی خط تولید آن در اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد و با توجه به سهولت استفاده و نگهداری، قدرت بالا، هزینه اندک تولید و دوام زیاد به محبوب‌ترین تفنگ تهاجمی دنیا تبدیل شد، از زمان آغاز تولید این سلاح تاکنون بیش از صد میلیون قبضه کلاشنیکف در جهان ساخته شده‌ است که از هر تفنگ دیگری بیشتر است و قیمت هر قبضه کلاشنیکف‌ روسی در حدود ۴۰۰ دلار است.



کارگردانان فیلم‌های انتخاباتی رؤسای‌جمهور چه دستمزدی گرفتند؟

 تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم در سال ۷۶ خبری از حضور کارگردانان سینما در کنار نامزد‌های ریاست‌جمهوری نبود اما از دوره هفتم به بعد، این رویه به یکی از بخش‌های جذاب و جدایی‌ناپذیر انتخابات ریاست جمهوری در ایران تبدیل شد. مرحوم "سیف‌الله داد" از کارگردانان موفق دهه هفتاد بود که ساخت مستند سید محمد خاتمی در سال ۷۶ را به عهده گرفت و پس از پیروز شدن خاتمی توانست بر کرسی معاونت سینمایی وزارت ارشاد جلوس کند و هدایت‌کننده سیاست‌های سینمایی دولت هفتم باشد.

به گزارش جهان، خاتمی در سال ۸۰ به سراغ "احمدرضا درویش" شانس خود را برای تولید یک مستند انتخاباتی امتحان کند. فرصتی که این بار هم در فرستادن خاتمی به پاستور بی‌تاثیر نبود اما درویش شاید تنها مستندساز انتخاباتی باشد که هیچ پستی از دولت نگرفت؛ هر چند در همان زمان شائبه‌هایی بوجود آمد مبنی بر اینکه بودجه میلیاردی فیلم "دوئل" که از گران‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است هدیه دست اندرکاران سینمای دولت هشتم به وی بوده که البته بخشی از آن توسط بخش خصوصی تامین شد.

"جواد شمقدری" مستندساز کاندیدای پیروز دولت نهم از پرحاشیه‌ترین‌ها بود و در دولت نهم تنها به عنوان مشاور محمود احمدی‌نژاد انتخاب شد. پستی که چندان به مذاق وی خوش نیامد تا طی ۴ سال وی فقط منتقد سیاست‌های سینمایی دولت نهم باشد. انتقادهایی که باعث شد وی در دولت دهم به عنوان معاون سینمایی انتخاب شود و دومین مستندسازی باشد که پس از سیف‌الله داد بر این کرسی تکیه می‌زند.

سرنوشت مستندساز کاندیدای پیروز انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری شاید از جالب‌ترین اتفاقات باشد. "حسین دهباشی" از مستندسازانی بود که زندگی سیاسی پر‌فراز و نشیبی را طی چند سال گذشته تجربه کرد و در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی بعد از پیروزی در انتخابات یازدهم نوشت: مسئولِ کوچکترین منصبی در دولتِ جدید ندارم  و ... رفیق‌تان تا آخرش همینجا در کنارتان هست اما چند وقت بعد خبر انتصاب وی منتشر شد.






پوتین به تحریف کتاب‌های تاریخ متهم شد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه فوریه از مورخان خواست تا کتاب‌های تاریخ مدارس این کشور را به گونه‌ای تدوین کنند که نسخه‌ای یکپارچه از همه حوادث سخت در تاریخ روسیه و شوروی ارائه دهند. در کتاب‌های جدیدی که توسط کارشناسان منتخب شخص پوتین تدوین می‌شوند، هیچ اثری از انتقاد نسبت به رئیس‌جمهور، اشاره به اعتراضات سال‌های 2011 و 2012  علیه او و یا ذکر نام میخائیل خودوروفسکی، دشمن محبوس کرملین دیده نمی‌شود.

به گزارش بهارنیوز، منتقدان هدف از این اقدام را بالا بردن وجهه سیاسی پوتین پس از اعتراضات اخیر می‌دانند. برخی نیز به شباهت‌های آن با اقدامات شوروی سابق اشاره می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین با رد اتهاماتی مبنی بر تغییر تاریخ برای مطابقت با دستور کار سیاسی حاضر گفت: کسی نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند و ما به شدت با چنین تلاش‌هایی مقابله می‌کنیم. موضوعات سخت و مورد بحث در این کتاب‌ها شامل تغییر حکومت استالین، دومین رهبر بلشویک شوروی، هزینه سنگین پیروزی در جنگ جهانی دوم، جنبش‌های تحت رهبری لئونید برژنف، یکی دیگر از رهبران حزب کمونیست شوروی و فروپاشی شوروی است.

آیت‌الله حائری شیرازی در نمایی دیگر

عکسی دیدنی از آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری که در حال تیراندازی است و گفته می‌شود ایشان عضو هیات رییسه فدراسیون تیراندازی نیز هستند.





چگونه فعال سیاسی شویم؟

مشرق در مطلبی طنز نوشت: 1_ از چپ تند تا راست افراطی، حتی با کسانی که تحت هر شرایطی پایداری می‌کنند، عکس دونفره لاولی (Asheghaneh) می‌اندازیم. اگر نشد عکس گروهی می‌اندازیم و درست در لحظه‌ای که عکاس می‌خواهد تلقی عکس بردارد، ما می‌پریم هوا تا توی عکس با دیگران متمایز باشیم.

2- همه 60 و چند عکسی را که با سیاستمداران و قدرتمداران گرفته‌ایم، توی جیبمان حمل می‌کنیم. با رسیدن به مناطق حساس کنونی، عکس‌های حساسیت برانگیز را برمی‌داریم و می‌گذاریم پشت عکس‌های بی‌حساسیت.

3- این عکس‌ها به عنوان گذرنامه استفاده می‌شود و شما را به میهمانی‌ها، افطاری‌ها، عروسی‌ها و دست آخر به روابط عمومی‌ها سوق می‌دهد.

4- ممکن است شما بپرسید مگر می‌شود هم عکس با خاتمی داشت هم رفسنجانی و هم با احمدی‌نژاد و مشایی و... و توی همه این عکس‌ها هم لبخند انبساط ظاهر ما زد. بله، می‌شود. مثلا کارآگاه علوی.

5- یک راه فعالیت سیاسی این است که عقدتان را خاتمی بخواند، زیرلفظی‌تان را مشایی بدهد، چشم روشنی ختنه‌سوران پسرتان را فلان بازاری بدهد و شیرینی شغل جدیدتان در شهرداری را قالیباف بدهد.

6- داروین روحش خبر نداشت و گرنه اصلا ابراز فضل نمی‌کرد که بعد از دوزیست‌ها، سیر تکاملی به سمت چهار زیست و حتی پنج زیست می‌رود.

7- علاوه بر عکس با سران سیاسی، شما باید [...] عکس لازم شوید.

8- اصولا عکس یادگاری مثل دیپلم گلسازی و خیاطی برای بانوان محترم است. یعنی تا موقع خواستگاری به کارشان نمی‌آید و به کسی نشانشان نمی‌دهند. اما وقتی خواستگار بله را داد، طرف نه آشپزی می‌کند، نه خیاطی و تقصیر را هم می‌اندازد گردن زمین که کج است. بله. مهم این است که خر خواستگارتان از پل بگذرد.

9- اما آس ماجرا کدام است؟ بله. شما هنوز آس رو نکرده‌اید. همه این کله معلق زدن‌های بالا پای شما را در تخورپخور سیاسی و اقتصادی و سمت و منصب سفت می‌کند. اما شما هنوز محبوبیت مردمی ندارید. درست است؟ غصه نخورید. عکس با آدم‌های ممنوع‌العکس راهکار شماست. خیلی باید تیز باشید. چون زندگی ادامه دارد و به قول هانیکو حرکتی است بر چرخه دوار، پس شما همه را باید دور بزنید.

10- با توجه به اینکه این هفته با چه کسی قرار دارید و قرار است پول از کجا برسد، عکس سردر کتاب صورتی و فیس‌بوکتان را تغییر دهید. ممکن است هفته پیش از مشایی وام گرفته باشید، هفته قبلش با احمدی‌نژاد دیدار کرده باشید و در حال حاضر چون در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد شما دوباره عکستان با خاتمی را گذاشته باشید سردر دیوارتان. نگران نباشید. الان موج تغییر کرده، سریع بپرید سر کوچه و عکس با نسرین ستوده بگیرید. آفرین. شما خیلی فرز هستی. تا داغ است باید چسباند. شما هم خوب می چسبانی. فقط اینقدر نانت را از این تنور می‌کشی بیرون می‌کنی توی تنور یکی دیگر، بپا عزیزم نسوزی.

11- بعد از انجام مراحل ده‌گانه آموزش تبدیل شدن به فعال سیاسی، شما می‌توانید بدون اینکه هزینه داده باشید، پزش را بدهید و بدون اینکه باری از روی دوش کسی برداشته باشید بارتان را ببندید و البته به این حرف‌ها هم توجه نکنید که بار کج به منزل نمی‌رسد. تجربه ثابت کرده نه تنها به منزل می‌رسد، به روابط عمومی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم می‌رسد.

نکته کنکوری، الان عکس یادگاری داشتن با روحانی خیلی کاربرد ندارد، اما ثابت کرده‌اید که آینده نگرید. همین الان دست به کار شوید و بروید عکس بگیرید. اگر بهانه ندارید بگویید دوباره برای شما و همسرتان خطبه عقد بخواند. تعلل نکنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار