معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

روش جدید تعرفه گذاری براساس قیمت تمام شده "خدمات درمانی"/ قیمت واقعی تعرفه‌های سال آینده تا دی ماه مصوب می‌شود

تاکنون تعرفه گذاری براساس رشد "بودجه" از ۸ درصد تا ۱۶ درصد طی سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کرد ولی به دلیل اینکه به روش علمی و درست انجام نمی‌شده هیچ‌گاه قیمت واقعی خدمات تعیین نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حاجی آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سومین کنگره تخصصی استاندارد‌های تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هفته گذشته شورای عالی بیمه با همت وزارت رفاه و وزارت بهداشت و هماهنگی این دو بخش مقرر شد روش تعیین قیمت تمام شده ملاک تعرفه گذاری قرار گیرد، تاکنون تعرفه گذاری براساس رشد "بودجه" از ۸ درصد تا ۱۶ درصد طی سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کرد ولی به دلیل اینکه به روش علمی و درست انجام نمی‌شده هیچ‌گاه قیمت واقعی خدمات تعیین نمی‌شد. 

وی افزود: با این کار "شورای عالی بیمه" برای اولین بار پذیرفت که رشد بودجه نباید ملاک تعرفه گذاری باشد، کارگروهی تشکیل شده که تا پایان ماه جاری قیمت تمام شده را تعیین می‌کند و در جلسه آینده شورای عالی بیمه که در دی ماه برگزار می‌شود، قیمت واقعی مصوب خواهد شد.


بیمه‌های تکمیلی منابع خود را به سمت بیمارستان‌های دولتی گسیل دهند
 دکتر حاجی آخوندی، معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب رشد گسترده‌ای در حوزه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها اتفاق افتاده است ولی نظام استاندارد سازی این تجهیزات مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد بیمارستان‌ها باید ملزوم شوند که در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مورد ارزیابی قرار گیرند و دقت عملکرد آن‌ها بررسی شود. 

 وی گفت: فرسوده بودن تجهیزات پزشکی تابع شرایط مالی بیمارستان‌ها است، بیمارستان‌های دولتی به دلیل کمبود اعتبار برای به روز کردن تجهیزات دچار مشکل هستند طی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌های ظالمانه، بیمارستان‌ها از رهگذر این تحریم‌ها در بخش تجهیزات آسیب‌هایی دیدند و با مشکلاتی مواجه شدند. 

وی اظهار کرد: باید بیمارستان‌های دانشگاهی در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به روز باشند، روش استفاده از تجهیزات پزشکی و حفظ و نگهداری آن‌ها نیز مسئله مهمی است. 

معاون وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که در سال جاری دوره پودمانی آموزش و توانمند سازی مدیران بیمارستان‌ها را برگزار کنیم، حدود ۵۵۵ بیمارستان دولتی داریم که آموزش مدیران بیمارستان‌ها می‌توانند باعث رشد کیفیت خدمات شود. 

 وی افزود: برای ارتقای کیفیت خدمات اورژانس، مقرر شد تا دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بحث اورژانس را در اولویت کاری خود قرار دهند. 

 حاجی آقاجانی گفت: اینکه بیمه‌های تکمیلی خدمات بیمارستان‌های دولتی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند یک مشکل ریشه دار است بیمه‌های تکمیلی منابع خود را به سمت بیمارستان‌های دولتی گسیل می‌دهند برای رشد بیمارستان‌های دولتی باید بیمه‌ها را تشویق و مکلف کنیم که منابع خود را در این بیمارستان‌ها نیز هزینه کنند چرا که ۸۰ درصد خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود، بیمه‌های تکمیلی نیز باید به این سمت حرکت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار