آخرين خبرها از ساخت سریال شهيد چمران

كارگردان سريال "شهيد چمران" از نگارش خلاصه داستان 20 قسمت آن و همچنين از آشنايي خود با تاثير شهيد چمران و امام موسي صدر بر جامعه لبنان و مسير مقاومت در سفري كه به آنجا داشته است، سخن گفت.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،   جليل سامان درباره طرح شهيد چمران كه در دست دارد  گفت: فعلا در حال نگارش خلاصه داستان هستم. ما با گروهي مشغول تحقيق و مطالعه در اين زمينه هستيم و به تدريج خلاصه داستان را از دل اين تحقيقات بيرون مي‌كشيم.
 
وي ادامه داد: اميدوارم تا آخر اين ماه يا در نهايت تا اواسط دي ماه خلاصه داستان نهايي و يا طرح اوليه را تدوين كرده و به سازمان صداوسيما تحويل دهيم تا به تدريج وارد پيش‌توليد شويم.
 
سامان كه چندي پيش به همراه چند نفر از گروه خود براي تحقيقات درباره شهيد چمران به لبنان رفته بود، درباره اين سفر بيان كرد: اين بار اول بود كه من به لبنان مي رفتم. در اين سفر توانستم واقعيت جامعه لبنان را ببينم و فكر كردم كه حركت گروه محرومان و يا سازمان امل چقدر تحت تاثير شهيد چمران و امام موسي صدر بوده است.
 
كارگردان سريال "ارمغان تاريكي" اضافه كرد: اگر هم اكنون نيروها در لبنان قدرتي دارند و از سوريه دفاع مي‌كنند يا در برابر اسراييل مقاومت مي‌كنند به اعتراف خود آنها در اثر فعاليت‌هاي امام موسي صدر و شهيد چمران است. جزييات زيادي از فعاليت‌هاي شهيد چمران در لبنان وجود دارد و ما هنوز كه هنوز است داريم بذري را كه چمران كاشته درو مي‌كنيم.
 
كارگردان سريال "پروانه" در پايان با بيان اينكه هم اكنون در حال گفتگو با دوستان شهيد چمران و كساني است كه او را مي‌شناسند، گفت: تاكنون حدود 20 قسمت از خلاصه داستان اين سريال نوشته شده است و ما بخشي از سريال را در لبنان تصويربرداري خواهيم كرد. اين كار پروژه عظيمي است كه اگر وقفه‌‍اي در كار حاصل نشود سال آينده كليد مي‌خورد.
 
اين سريال با نام موقت "شهيد چمران" در حال حاضر در مرحله تحقيق و نگارش فيلمنامه قرار دارد و اواخر ماه آبان جليل سامان (كارگردان)، مسعود ردايي (تهيه كننده) و علي دارابي معاون رسانه ملي سفري به لبنان داشتند.
 
در اين سفر آن‌ها ديداري با همسر شهيد چمران داشتند، ديداري با دوستان نزديك شهيد چمران كه در لبنان زندگي مي‌كنند، بازديدي از موسسه تحقيقاتي امام موسي صدر درباره شهيد چمران و همچنين صحبت‌هايي هم با صدرالدين صدر پسر امام موسي صدر داشتند، از لوكيشن‌هايي كه قرار است سريال در آنجا ساخته شود ديدن كردند و همچنين در اين سفر با چند شبكه تلويزيوني كشور لبنان ديدار داشتند كه آرشيو‌هاي اختصاصي از شهيدان لبناني در اختيار آن‌ها گذاشته شد و بدين وسيله تحقيقات نهايي شد.

انتهای پیام/ص
 

برچسب ها: سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار