سال 2013 براي وزارت دفاع "افغانستان" بسیار موفقیت‌آميز بود

سخنگوي وزارت دفاع افغانستان گفت: با وجود تلفات عظیم نظامیان در سال 2013 ، جو امنيتی در "افغانستان" حاکم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،"ظاهر عظیمی"سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اشاره به تلفات عظيم نظاميان کشورش ، سال رو به پایان 2013  را موفقیت‌آمیز دانست.

وی‌ادامه داد:در نتيجه انتقال مسئوليت از نيروهاي"آيساف" به ساختارهاي نظامي افغان، در حال‌حاضر 98درصد از خاك افغانستان توسط خود افغانان كنترل و امنیت در کشور بوجود آمده است.

عظیمی با بیان اینکه ساختارهاي نظامي افغان در حال‌حاضر تمام عمليات‌هاي زميني را به صورت مستقل، پلان‌گذاري، رهبري و اجرا می‌کند، افزود: مخالفين ما همواره شكست مي‌خورند و تنها در عرصه‌ی تبلیغات مي‌توانند خود را بروز دهند.

وی ادامه داد: آنها در منابع تبليغاتي خود پيوسته مي‌گويند، نظاميان افغان در طول 12 سال  قادر به تامين امنيت نبودند و بعد از خروج نيروهاي خارجي نيز نخواهند توانست امنيت را تامين كنند.

عظيمي با اشاره به دورنماي احياي نيروي هوايي افغانستان، ویژگی‌های نیروی هوایی روسيه را مورد توجه قرار داد و گفت:امروزه نيروهاي زميني ما خوب تجهيز شده‌اند ، ولي نيروهاي هوايي ما از نقطه نظر شبكه زميني ضعيف مي‌باشند و حل اين مسئله در دستور کارقرار دارد.

وی ادامه داد: نظاميان افغان اکثریت تسليحات ساخت روسيه را می‌شناسند و همه خلبانان افغان می‌دانند كه هلي‌كوپترهاي Ми-17 و Ми-35 روسيه نسبت به هر هلي‌كوپتر ديگر با شرايط جوي و عوارض اراضي افغانستان سازگاري دارند و اين هلي‌كوپترها شايسته عالي‌ترين ارزيابي مي‌باشند.

عظیمی افزود: طبق توافقات حاصل شده بين روسيه و آمريكا، روسيه به نيروي هوايي افغانستان محموله هلي‌كوپتر  ارسال کرده و بهایش را وزارت دفاع آمريكا پرداخت مي‌کند، دولت روسيه نیز 100 ميليون دلار کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اين پول به عنوان حق عضويت داوطلبانه براي کمک به تربیت پرسنل خدمات هوایی افغانستان است كه كار ترميم هليكوپترها را در افغانستان انجام خواهد داد و در این راستا قرارداد ارسال 21 فروند هلي‌كوپتر، اجرا شده است.


انتهای پیام/

منبع: افغان نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار