گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

دیدار ظریف با "صدام"/ خانواده‌ای که یک میلیون تومان یارانه می‌گیرد/ پیشنهاد ازدواج وزیر سابق فرانسه به "مسی"

خانواده‌ای که یک میلیون تومان یارانه می‌گیرد، وقتی مدیران احمدی‌نژاد حاضر به پس دادن بیت‌المال نیستند، تفاوت‌های "بخور بخور" در دولت‌های گذشته، ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله جمی، پیشنهاد ازدواج وزیر سابق فرانسه به لیونل مسی، دیدار ظریف با صدام، نظر پسران مسئولان درباره پدرانشان و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري شنبه‌ (7 دی) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اشرافیت سیم‌کارتی جدید!

فروش شماره "رند" تلفن همراه نیز بخشی از اشرافیت جدید شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سایت‌ها نوشت: علیرغم کاهش چشمگیر قیمت سیم‌کارت تلفن همراه، درحال حاضر رندترین شماره همراه اول یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در این پایگاه رندترین سیم کارت دائمی ایرانسل نیز 60 میلیون قیمت خورده است. رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، 40 میلیون تومان است.
 
خانواده‌ای که یک میلیون تومان یارانه می‌گیرد!

یک خانواده استثنایی و پر جمعیت چالدرانی که این روزها در رسانه ملی معرفی شده‌اند، رکورددار بیشترین دریافتی یک خانواده از دولت هستند. خانواده‌ای با 19 فرزند که هر ماه یک میلیون تومان یارانه به حسابشان واریز می‌شود.



به گزارش مهر، برای آنکه با این رکورد رقابت کنید، باید حداقل 20 فرزند داشته باشید! خانواده کم سن و سال چالدرانی که در شمال آذربایجان غربی زندگی می‌کنند، 19 فرزند دارد که 13 تای آنها دختر و 6 فرزند، پسر هستند. این زن و شوهر کرد زبان و میانسال چالدرانی این روزها با انتشار تصاویرشان در تلویزیون و فضای مجازی، حسابی معروف شده‌اند. براساس آخرین سرشماری و با اضافه نمودن زاد و ولدها و مرگ و میرهای اعلامی از سوی اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی، این استان هم اینک 3 میلیون و 141 هزار و 224 نفر جمعیت دارد.

حال آنکه در آخرین سرشماری کشور که نتایج آن سال گذشته اعلام شد آذربایجان غربی کمی بیش از سه میلیون نفر جمعیت داشت، به بیان دیگر در دو سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر به جمعیت این استان افزوده شده است.

عصرایران/ برای چی وی‌چت رو فیلتر کردین؟    







وقتی مدیران احمدی‌نژاد، حاضر به پس دادن بیت‌المال نیستند!

در شرایطی که هنوز سرانجام هدایای خارج شده از موزه ریاست‌جمهوری و ماجرای هدیه 16 میلیاردی نهاد ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به دانشگاه احمدی‌نژاد در آخرین روزهای دولت دهم، مشخص نشده است، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این دست اتفاقات و حوادث مشابه در این زمینه چندان اندک نیست!

به گزارش انتخاب، نزدیک به 40 دستگاه اتوموبیل مربوط به مدیران نهاد ریاست‌جمهوری دولت احمدی‌نژاد همچنان در اختیار این افراد است. همچنین تعداد زیادی "آی پد، سیم‌کارت و ...  در اختیار مدیران نهاد ریاست‌جمهوری است که هنوز به بیت‌المال بازگردانده نشده است. این در حالی است که مدتی است، پیگیری‌ها برای بازپس‌گیری بدون تنش بیت‌المال، آغاز شده است.

البته موارد مشابه - و البته قابل انتشار- توسط مدیران دولت‌های نهم و دهم در وزارت‌خانه‌های مختلف و به اشکال متنوع وجود دارد که در صورت بازگردانده نشدن بیت‌المال توسط این افراد، انتخاب طی هفته‌های آتی به بخشی از این حوادث کم سابقه اشاره خواهد کرد.

قرار گرفتن میدان آزادی در نماد صلیب!



واپسین روزهای حیات علی‌اکبر پرورش

این تصویر واپسین روزهای زندگی مرحوم "علی‌اکبر پرورش" در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان است.



نام برخی بانک‌های ایرانی در پرونده تالک بانک

در حالی که نشریات و سایت‌های ترکیه، مدام ادعاها و اتهامات در خصوص این پرونده را مطرح می‌کنند، از جمله نام 6 بانک ایرانی را به عنوان مرتبط پرونده پولشویی ذکر کرده‌اند. برخی این موضوع را ناشی از رقابت داخلی میان اسلام‌گرایان ترکیه می‌دانند که اکنون با راحت شدن خیالشان از لائیک‌ها، به رقابت داخلی روی آورده‌اند و طیف "گولن"، چهره قدرتمند اسلامگرای ترک، در حال زمین زدن اردوغان، گل و حزب آن‌هاست.

به گزارش آینده، تحلیل دیگر مربوط به تمایل برای فشار بر ایران در زمینه دور زدن تحریم‌هاست و از آنجا که زمینه اصلی پولشویی احتمالی انجام شده، تحریم بانکی ایران و عدم امکان تبادل پول و طلا با ایران بوده، پیگیری و افشای موضوع می‌تواند در راستای اهداف و منافع تحریم‌کنندگان ایران، به ویژه آمریکایی‌ها باشد.

از جمله سایت ترکیه‌ای رادیکال، در عکس زیر، مسیر گردش پولشویی را به همراه اسامی شرکت‌های صوری و واقعی دخیل در پرونده آورده است. اسامی این بانک‌های مورد اشاره به این شرح است: بانک پاسارگاد/ بانک سامان/ بانک کشاورزی/ بانک پارسیان/ بانک توسعه صادرات/ بانک سرمایه.

این مسیر از یک سو به هالک بانک ترکیه و از سوی دیگر به 9 بانک چینی متصل بوده و نشان می‌دهد علاوه بر ایران و ترکیه و چین، غنا و دوبی نیز بخشی از ماجرا بوده‌اند و پول‌ها و دلارها، در بسیاری موارد از طریق هواپیما منتقل می‌شده است. این عکس هم روش انتقال اولیه بوده که بعد از کشف در روسیه مختومه می‌شود.

محمد ضراب، حسین ضراب، شهرام محقق، محمدرضا رجایی و آرش میانکوهی، نام 5 ایرانی دیگر است که در پرونده به نام آنها اشاره شده است. سایت سوزو هم ادعا کرده عامل رشوه دادن به مقامات ترک، محمدصادق رستگارپیشه بوده است.


اردوگاه‌های كار اجباری در چین برچیده می‌شود

دولت چین در راستای اصلاحاتی كه "شی جینپینگ" رئیس‌جمهوری این كشور وعده به انجام آن داده است، از برچیده شدن اردوگاه‌های كار اجباری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته دائمی کنگره خلق چین به طور رسمی پیشنهاد باطل کردن اسناد و موارد قانونی مربوط به اردوگاه‌های "بازآموزی از طریق کار" را پذیرفت. علاوه بر برچیدن اردوگاه‌های کار اجباری، اصلاح قانون تک‌فرزندی، واگذاری سهام واحدهای صنعتی به بخش خصوصی و کاهش شمار جرایمی که مشمول حکم اعدام هستند، از جمله دیگر اصلاحات پیشنهادی شی است.

بر اساس اصلاحات در قانون تک‌فرزندی، والدینی که یکی از آن‌ها خود تک‌فرزند است، اجازه دارند دو فرزند داشته باشند. سند راهبردی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین راه را برای ایجاد "بانک‌های کوچک و متوسط" خصوصی هموار کرده است. همچنین برای بخش خصوصی این امکان فراهم شده که در واحدهای صنعتی دولتی سهیم شود.

رقابت‌های خصوصی در بخش انرژی، آب، نفت، گاز، ارتباطات و حمل ‌و نقل نیز تضمین شده است. همچنین شرایط نقل مکان و کوچ روستاییانی که در شهر‌ها کار می‌کنند، آسان خواهد شد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون روستایی که در شهر‌ها شاغل هستند، اجازه سکونت در محل کار خود را ندارند.

تصاویر قدیمی از مرحوم علی‌اکبر پرورش

تابناک نوشت: "علی‌اکبر پرورش" وزیر آموزش و پرورش دولت شهید باهنر بود که پس از گذراندن یک دوره بیماری روز جمعه در بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان درگذشت.
 






روزنه تعامل با روحانی و ظریف برای همیشه باز نمی‌ماند

"اما بنینو" وزیر خارجه ایتالیا با اعلام اینکه امکان تعامل با ایران همیشگی نیست، از کشورهای غربی خواست تا اشتباهات قبل را تکرار نکنند و از فرصت ایجاد شده برای گفت‌وگو با ایران استفاده کنند.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، بنینو در گفت‌وگو با رادیو رادیکال ایتالیا گفت که روزنه تعامل با "حسن روحانی" و "محمد جواد ظریف" رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران برای همیشه باز نخواهد ماند و با اشاره به نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران با ابراز خوشبینی درباره اینکه غرب می‌تواند درک بهتری از تحولات ایران داشته باشد، از مقامات غربی خواست تا سفرهای بیشتری به ایران داشته باشند.

عصرایران/ پسر اردوغان در کنارر پدر




شجره‌نامه والده محترمه ظریف از زبان صادق خرازی

"صادق خرازی" در یادداشت خود آورده است: لحظاتی پیش، متوجه شدم والده ماجده دوست و برادر بزرگوارم جواد ظریف، وزیر امور خارجه به جوار رحمت الهی رفتند و به ملکوت اعلی پیوستند، دقایقی پیش با دکتر ظریف تلفنی صحبت کردم و صمیمانه به جواد عزیز و خانواده محترمشان فقدان این بانوی پرهیزگار را تسلیت گفتم و می خواستم به ایران برگردم ولی ایشان با محبت عذر عدم حضورم را به جهت مسایل شخصی پذیرفتند.



به گزارش روز نو، خرازی نوشت که اما جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض می کنم این بانوی محترمه از خاندانی شریف و نجیب و تحت اشراف پدری محترم تربیت و رشد یافت.  قدماء نام "حاجی علینقی کاشانی" از تجار نامدار و موتمن ایران را بخوبی بیاد دارند، مرحوم حاجی علینقی کاشانی از جمله تجار و بازرگانان محترمی بود که نقش برجسته‌ای در پشتیبانی از مرجعیت عامه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی زعیم جهان تشیع داشت. مرحوم حاجی علینقی کاشانی چون مرحوم ریسمانچی دستمالچی، حاج سید مهدی خرازی، مرحوم مرحوم حاج صادق ناجی در قوام مرجعیت شیعه در ایران نقش با ارزشی داشتند.

بزرگانی که با مرحوم آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله خوانساری و مثال آن موقع تاریخ مرجعیت آشنا بوده هستند و الان هم خودشان از مراجع تقلید هستند، می‌گویند هر موقع مرجعیت عامه در پرداخت وجوهات شرعیه دچار کمبود نقدینگی می‌شد، از میان تجار مرحوم حاج علینقی کاشانی به کرات منابع مالی مراجع را بصورت وام بلاعوض تامین می‌کرد و آنچه طی یک قرن گذشته تحولات سترگ در ایجاد مدارس مذهبی، یتیم خانه‌ها، بیمارستان‌ها، موقوفات فرهنگی و آمو‍زشی صورت گرفت، نتبجه همت و مجاهدت امثال ایشان بود.

این بانوی بزرگوار که اهل ایمان و فضل و اخلاق بود توسط پدری چون ایشان تربیت یافته و رشد کرد؛ امیدوارم، ایشان درجوار رحمت الهی با اهل بیت محشور شوند.

تفاوت‌های "بخور بخور" در دولت‌های گذشته
 
شرق در مطلبی طنز نوشت: یک آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری به خبرگزاری "مهر" گفت: "تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که 80 درصد مردم ایران درست‌ خوردن را بلد نیستند". حالا ما از لحاظ تاریخی ثابت می‌کنیم چرا ایرانی‌ها درست‌ خوردن را بلد نیستند.

دوره بخوربخور/ دوره سازندگی دوره بخوربخور بود. یعنی یک‌عده مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده غم مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده هم غم مال عده اول را می‌خوردند. یک‌عده هم مال‌خور بودند، فقط می‌خوردند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ کوپن‌به‌دست دنبال روغن و برنج بودند. به‌هرحال سنگ که نمی‌توانستند بخورند. دیالوگ دوره سازندگی: "پسته می‌خوری؟"

دوره بخورنخور/ دوره اصلاحات دوره بخورنخور بود. یعنی یک‌عده می‌خوردند اما نمی‌توانستند هضم کنند. یک‌عده هم نمی‌توانستند اینکه یک‌عده دارند، می‌خورند را هضم کنند. یک‌ عده هم سفره را پهن کرده بودند اما خودشان نمی‌خوردند. شرم حضور داشتند. یک‌عده هم تا می‌خواستند بخورند یک ‌عده می‌گفتند نخورنخور. چه بخوربخوری راه انداختید. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باقی ثبات اقتصادی داشتند و جشن گندم گرفته بودند و مثل آدم می‌خوردند و خانه می‌خریدند و پس‌انداز هم می‌کردند. دیالوگ دوره اصلاحات: "نخوری‌ها. همین‌طوری نخورده کلی حرف و حدیث درآورده‌اند برایمان".

دوره تخورپخور/ دوره مهرورزی دوره تخورپخور بود. تخورپخور غنی‌سازی شده بخوربخور است. یعنی یک‌ عده بودند، اینقدر خوردند دنیا برایشان کوچک شد، نگاه کردند دیدند سلین دیون بغلشان است، شده همسایه‌شان. یک‌عده هم راه‌خور بودند. یک‌عده هم جنگل‌خور بودند. یک‌عده هم دریاچه‌خور بودند. یک‌عده هم زاینده‌رودخور بودند. یک‌عده هم کارون‌خور بودند. یک‌عده هم بیمه‌خور بودند، یعنی حق بیمه کارگران را توی سازمان تامین‌اجتماعی تخورپخور کردند. حالا یک‌عده زیادی هم رانت‌خور بودند که گفتن ندارد. اینقدر رانت‌خواری کردند که مثل مرغ انجیر آخر نوکشان کج شد و انحرافی شدند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باد هوا می‌خوردند.

دوره بخورزادگان/ حالا این بخورنخور تخورپخور دولتی بود که گزارش کردیم. موازی با اینها یکسری دلاوران و آقازادگان هم هستند که دوطرفه می‌خورند، یعنی هم بودجه داخلی را، هم سود واردات را. با پول دارو هم پورشه وارد می‌کنند و می‌خورند. مردم چی‌کار می‌کنند؟ هیچی دود پورشه آقازادگان را می‌خورند.

ما چی؟ ما چی؟ ما نویسنده جماعت و روزنامه‌نگارجماعت که شش‌ ماه سال را به شش دلیل مختلف بیکار هستیم، چیزی نمی‌خوریم اصولا. تغییر شکل یافتیم و فتوسنتز می‌کنیم. "اثبات بدخوردن" پس ثابت کردیم ایرانی‌ها چون تک‌خوری می‌کنند، درست نمی‌خورند.

کریسمس ۲۰۱۳ در سراسر جهان

تابناک نوشت: کریسمَس یا نوئل جشنی است، در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز حضرت مسیح (ع) برگزار می‌شود.غالباً این جشن در روزهای ۲۴ و ۲۵ دسامبر در فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلف برگزار می‌گردد. مسیحیان با روش‌های متنوع این عید مهم خود را برگزار می‌کنند.



گردشگرانی که با پوشیدن لباس پاپا نوئل در کانال ونیز این ایام را جشن گرفته‌اند



کاردینال شان اومالی اسقف اعظم بوستون در شب کریسمس در بوستون، از میهمانانیی در رستوران یک متل پذیرایی می‌کند.



جشن کریسمس توسط مسیحیان سوری در هتلی داخل شهر دمشق برگزار شد



دختران مسیحی در فلسطین که در کلیسای شهر بیت‌المقدس برای جشن کریسمس گردهم آمده‌اند



جشن مسیحیان لبنانی در جنوب بیروت با پوشیدن لباس پاپانوئل و گشت و گذار در داخل شهر



مرد مسیحی پاکستانی در محله فقیر نشین خود در صدد بازسازی صحنه تولد حضرت عیسی با عروسک‌هایی که در اختیار دارد، می‌باشد

آزادی جاسوس موساد در قبال رهایی اسیران فلسطینی


"جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد که آمریکا آماده است، "جاناتان بولارد" را در برابر آزادی اسیران فلسطینی مناطق اشغالی سال هزار و نهصد و چهل و هشت آزاد کند.

به گزارش انتخاب، جاناتان بولارد جاسوس موساد است که به اتهام جاسوسی در آمریکا بازداشت و از بیست و پنج سال پیش در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و بسیاری از خاخام‌های صهیونیست بارها از مقامات آمریکایی آزادی جاناتان بولارد را خواستار شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اسرائیل برنامه‌های مربوط به آزادی سومین گروه از اسیران فلسطینی را در سی ام دسامبر به واشنگتن داده است.

کوچکترین فرزند رهبری انقلاب در ختم پدر امیرخانی

مراسم ختم پدر استاد امیرخانی با حضور مسئولان و افراد شناخته شده برگزار گردید. در این میان چهارمین فرزند مقام معظم رهبری نیز دراین مراسم حضور یافت.
 


ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله جمی

"آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در خاطره خود از 27 آذر 69 به واکنش جالب مرحوم آیت‌الله جمی (ره) به رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان اشاره کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نوشت: متن کامل این خاطره بدین شرح است که "ساعت پنج ونيم صبح بيدار شدم و ديگر نخوابيدم. تا  نُه صبح كار كردم. ساعت نُه آقاى [غلامحسين] جمى، [امام جمعه آبادان]آمد. اوضاع آبادان و نيازها را گفت و استمداد كرد. مبلغ يك ميليون تومان، براى كمك به نيازمندان جنگ‌زده دادم؛ على‌رغم پذيرفته‌نشدن [توسط شوراي نگهبان] در مجلس‌خبرگان، اظهار وفادارى كرد.

آقايان [سيد محمدحسين]عادلى، [رييس بانك مركزي] و [مسعود روغني]زنجانى، [رييس سازمان برنامه و بودجه]آمدند. براى مسايل پولى و بودجه‌اى و تسهيلات بانكى صحبت شد. سفيران جديدمان در يوگسلاوى و ويتنام براى خداحافظى و مشورت آمدند. براى مراسم روز دانشجو، 27  آذر، به دانشگاه شهيد بهشتى رفتيم. نماز جماعت خوانديم.  آقاى [علي‌اصغر] باغانى خيرمقدم گفت. من صحبت كردم و جواب سئوالات را دادم؛ جلسه پرشور و با حالى بود. اجتماع عظيمى بود.

تا ساعت دو بعد از ظهر طول كشيد. به دفتر برگشتم؛ بعد از استراحتي كوتاه،  شروع به كار كردم. آقاى [محمد] واعظ زاده [خراساني]، مسئول مجمع تقريب بين‌المذاهب آمد و گزارش كار داد؛ بودجه خواست و از سياست‌هاى دولت تشكر كرد. آقاى [حسن]صانعى، [رييس بنياد پانزده خرداد] با فرزندش محسن آمد. گزارش وضع كارخانجات بنياد را دادند و براى فروشگاه استمداد كرد.

شب مجمع تشخيص مصلحت جلسه داشت. اختلاف بين مجلس و شوراى نگهبان دربارة متمم بودجه را حل كرديم و تعزيرات حكومتى بخش دولتى را لغو كرديم و به دستگاه قضايى محول نموديم. بعد از شام به خانه آمدم.

پیشنهاد ازدواج وزیر سابق فرانسه به لیونل مسی

"رشیدا داتی" وزیر ۴۷ ساله اسبق دولت فرانسه به مرد سال فوتبال جهان پیشنهاد ازدواج داد. وی که در گذشته پست وزارت دادگستری این کشور اروپایی را در اختیار داشت، عنوان کرد حاضر است با لیونل مسی پیمان‌ زناشویی ببندد.

به گزارش فارس، این خانم که اصل و نصبی مراکشی دارد، در بخشی از گفت‌وگویی با رسانه‌ها گفت: مسی، شخصیتی قوی‌تر نسبت به دیویدبکام، اسطوره انگلیسی‌ها داشته و از شجاعت کافی در زندگی برخوردار است. بطوریکه می‌توان با او زندگی زناشویی را آغاز کرد.



داتی که 47 ساله است، در سال 2007 سخنگوی گروه انتخاباتی نیکولا سارکوزی بود. وی از سال 2007 تا 2009 وزیر دادگستری فرانسه بود.

انتقاد کیهان از صادق زیبا کلام

کیهان در گفت و شنود طنز خود نوشت:

گفت: آقای زیباکلام گفته است؛ مگر آمریکا چه بدی کرده است که با آن دشمنی می‌کنیم!؟

گفتم: کاش فقط به یک نمونه از اقدامات آمریکا اشاره می‌کرد که دشمنی و کینه‌توزی علیه ملت ایران و قتل و غارت مردم این مرز و بوم نبوده است!

گفت: خود مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند که تاکنون علیه ایران اسلامی و مردم آن دشمنی‌های فراوانی داشته‌اند و هنوز هم این کینه‌توزی‌ها ادامه دارد.

گفتم: نوچه یکی از خان‌ها ادعا می‌کرد که ارباب او هر شب به آسمان‌ها سفر می‌کند. مردم که از این دروغ شاخدار عصبانی شده بودند نزد خان رفتند و گفتند؛ این چه دروغ بزرگی است که بافته‌ای؟ و خان گفت؛ من هرگز چنین ادعایی نکرده‌ام و فلانی دروغ می‌گوید. مردم به نوچه گفتند؛ اربابت که می‌گوید چنین ادعایی دروغ است و نوچه گفت؛ خان غلط کرده و به گور پدرش خندیده! مرتیکه خودش حالیش نیست که شب‌ها چه غلطی می‌کند!

دیدار ظریف با صدام همراه با خرازی

ظریف در کتاب "آقای سفیر" می‌گوید: آقای [کمال] خرازی در سال ۷۹ یا ۸۰ سفری به عراق داشتند که بنده همراه ایشان بودم. موضوع سفر، روابط دوجانبه‌ ایران و عراق و موضوعات باقیمانده از جنگ بود. قرار بود در این سفر، ایشان ملاقاتی با صدام داشته باشند.

عراقی‌ها تأکید داشتند که تعداد همراهان در ملاقات به دلایل امنیتی باید بسیار محدود باشد. لذا بنده، کاردار ما در بغداد و یک مترجم به عنوان همراه دکتر خرازی معرفی شدند.



تخلف یک مدیر دیگر دولت دهم؟

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون "جهت اطلاع" خود نوشت: یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد پس از ادغام چند وزارتخانه و گذشت 3 سال از پایان مسئولیتش در کابینه دهم، همچنان از امکانات وزارتخانه منحل شده از جمله یک دستگاه پرشیا و یک دستگاه زانتیا به منظور شخصی استفاده می‌کند.

این فرد نه تنها پس از پایان مسئولیتش امکانات مذکور را به وزارتخانه تازه تأسیس دولت قبل تحویل نداد بلکه در دولت جدید هم از این امکانات استفاده می‌کند و از قرار معلوم حاضر به تحویل آنها نیست. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان حامی مالی گروه خاصی در جریان اصولگرا مطرح بود و در دولت نهم و 2 سال اول دولت دهم از نزدیکترین افراد به محمود احمدی‌نژاد و عضو مشهور حلقه نزدیک به وی بود.

وی در دولت نهم برای تصدی مهمترین وزارتخانه اقتصادی دولت به مجلس هفتم معرفی شد ولی با مخالفت نمایندگان وقت مجلس، قبل از رأی‌گیری برای رأی اعتماد، انصراف داد.

قطع برق و برخورد تند مردم با دیوید کامرون

سایت دیلی میل نوشت: "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به مکان‌های مختلف کشور رفته بود تا از نزدیک از این مناطق دیدن کند، با انتقادات شدید مردم روبرو شد و عده‌ زیادی، وقتی با او روبرو شدن از اینکه همچنان برق ندارند و شب‌های جشن کریسمس در حال سپری شدن، هستند به شدت از او و نوع کمک‌رسانی انتقاد کردند.
 




علت عدم حضور "احمد خاتمی" در مراسم ۹دی

"آیت‌الله سید احمد خاتمی" امام جمعه موقت تهران، گفت: هیچ فردی مانع سخنرانی بنده در مراسم '۹دی' در مشهد نشده است بلکه بنا به برخی ناهماهنگی‌ها، از سخنرانی در این مراسم عذرخواستم و از دوستان می‌خواهم در این عرصه که عرصه وحدت است از اختلاف سخن نگویند.

به گزارش افکارنیوز، امام جمعه موقت تهران در حرم رضوی در پاسخ به شایعات مطرح شده در مورد لغو مراسم سخنرانی وی در حوزه علمیه مشهد گفت: الحمد‌الله در عرصه مقابله با فتنه سال ۸۸ و بزرگداشت حماسه "۹دی" همه بزرگان حوزه علمیه خراسان متفق القول هستند و مقابله با فتنه و تجدید از حماسه "۹دی" نقطه مورد اتفاق همه بزرگدان مشهد است.

اظهارات همسران شهید همت و باکری

همسران شهیدان همت و باکری که گویا فراموش کرده‌اند، همسر دو شهید بزرگوار این مرز و بوم هستند در یادداشتی در صفحه فیس‌بوکشان ضمن دفاع از اقدامات سران فتنه در سال 88 خواستار آزادی آنها شدند!
 
به گزارش انقلاب، ژیلا بدیهیان (همسر شهید حاج محمد ابراهیم همت ) و فاطمه چهل امیرانی (همسر شهید حمید باکری ) در اقدامی هماهنگ یک یادداشت را به صورت جداگانه در صفحات فیس‌بوکشان منتشر کرده و در ضمن نامه سرگشاده‌ای برای قوه قضائیه ارسال کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر سران فتنه شدند!!!
 


این دو همسر شهیدان باکری و همت در بخشی از یادداشتی که سایت‌های ضد انقلاب با خوشحالی آن را منتشر کرده‌اند مدعی این شده‌اند که سران فتنه که در حصر هستند، پدر و مادر ایران هستند و باید هرچه سریعتر آزاد شوند!!!

افزایش شمار دختران سن بالا در جهان عرب

یک مرکز رسانه‌ای در هلند طی گزارشی، آمار دختران ازدواج نكرده در جهان عرب را منتشر کرد.

به گزارش العربيه، طبق این گزارش بالاترین درصد این دختران در لبنان ثبت شده است، در حالی که فلسطین کمترین درصد  دختران ازدواج نكرده را در جهان عرب دارد. پدیده دختران با سن بالا در جهان عرب بیش از هرچیز دیگری زنان را آزرده می‌سازد اما به علت عدم وجود آمار دقیق از دخترانی که شانس ازدواج نداشته‌اند و سن آنها بالا رفته، انتشار این آمار از یک موسسه هلندی بحث و جدل‌های گسترده ای را در موسسه‌های دولتی کشورهای عربی به راه انداخته است.

به گزارش بهار نیوز، طبق این گزارش در لبنان که بالاترین رقم دختران مسن را دارد، یافتن شوهری مناسب برای دختران بسیار سخت به نظر می‌رسد و تنها 15% از دختران لبنانی موفق به ازدواج می‌شوند و 85% در یافتن شوهر موفق نیستند. در سوریه نیز به دلایل جنگ و شرایط نامساعد کشور 70% از دختران این کشور  از سن ازدواج عبور كرده‌اند. فلسطین با آمار 7% تقریبا تنها کشوری است که در میان کشورهای عربی وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه دارد. آمار موسسه هلندی در باره پدیده "ترشیدگی" دختران در کشورهای عربی اینگونه گزارش شده که در تونس 62%، الجزایر 51% مصر 40% امارات متحده عربی 75%، سعودی 45% نشان داده شده است.

حمل درخت کریسمس در بزرگراه مدرس، تهران



نظر پسران مسئولان درباره پدرانشان

خبرآنلاين در مطلبی طنز نوشت: به مناسبت روز خانواده، پسر وزیر ارتباطات در تلویزیون درباره اوضاع و احوال ارتباطات حرف زده است و البته پدرش هم جواب او را داده. پسر وزیر ارتباطات: "اینترنت سرعت پایینی دارد و همین موجب شده در کلاس‌های مدرسه، بچه‌ها به من بگویند برو به پدرت بگو سرعت را بالا ببرد." او همچنین به عدم آنتن‌دهی موبایل در خانه خودشان انتقاد کرد.

پاسخ‌های پدر به پسر را هم اگر خواستید در سایت خبرآنلاین بخوانید. حالا فکر کنید پسران سایر وزرا هم انتقاداتی که در مدرسه به پدرانشان وارد می‌شود و پاسخ پدران چه می‌تواند باشد.

پسر وزیر نفت: "بچه‌ها توی مدرسه می‌گن چرا نفت نمی‌یاد سر سفره‌هامون؟"

وزیر نفت: بهشون بگو یه دفعه قبلا آوردند سرسفره، برای هفت پشت مون کافیه.
***
پسر وزیر خارجه: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن کاترین اشتون اگه بیاد خونه‌تون، با همون کت و دامن میاد؟

وزیر خارجه: اِ ! بَده! این حرفا چیه؟!
***
پسر وزیر دفاع: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن بهترین دفاع چیه؟ وزیر دفاع: حمله.
***
پسر وزیر بهداشت: بابا بچه‌ها توی مدرسه دستاشونو نمی‌شورن.

وزیر بهداشت: تو کاری بهشون نداشته باش. وقتی مریض شدن، رفتن دکتر، دارو گیرشون نیومد، پدرشون دراومد، یاد می‌گیرن که دستاشونو بشورن.
***
پسر وزیر راه: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن چرا این‌قدر خیابون مدرسه چاله‌چوله داره؟

وزیر راه: بهشون بگو به پسر شهردار بگن. من مسئول پر کردن راه‌های بین شهری‌ام.
***
پسر وزیر کشور: بابا بچه‌ها توی مدرسه می‌گن این چه وضعیه؟

وزیر کشور: تو هیچی نگو، ولشون کن.
***
پسر وزیر آموزش و پرورش: بابا بچه‌ها توی مدرسه کارای بدی می‌کنن.

وزیر آموزش و پرورش: عیب نداره. بزرگ می‌شن می‌رن دانشگاه بدتر می‌شن.
***
پسر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بابا بچه‌ها توی مدرسه خیلی حرفای غیرفرهنگی می‌زنن، بیا ارشادشون کن.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ببین پسرم، آدم هرچی می‌بینه و می‌شنوه که نمی‌ره به باباش بگه. مگه من به بابام می‌گم که تو به بابات می‌گی؟
***
پسر وزیر اطلاعات: بچه‌ها توی مدرسه هیچی نمی‌گن.

وزیر اطلاعات: عیبی نداره پسرم ولی اگه چیزی گفتن به بابا بگی‌‌ها، باشه؟

پیام نو/ مراسم ازدواج شجریان


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، تلفن همراه ، روزنامه ، جمهوری اسلامی ، ایسنا ، ایرانسل ، وی چت ، فیلتر ، آی پد ، صلیب ، آزادی ، پرورش ، رئیس جمهور ، احمدی نژاد ، رایتل ، چالدرانی ، دولت ، یارانه ، آذربایجان غربی ، ثبت احوال ، شهید صدوقی ، اصفهان ، تالک بانک ، گولن ، ترک ، ار دوغان ، گل ، لائیک ، رادیکال ، پو لشویی ، بانک پاسارگاد ، بانک سامان ، بانک کشاورزی ، بانک پارسیان ، توسعه صادرات ، بانک سرمایه ، محمد ضراب ، حسین ضراب ، شهرام محقق ، رضا رجایی ، میا نکو هی ، ایرانی ، روسیه ، چین ، جینپینگ ، فرانسه ، ایلنا ، اردوگاه ، اعدام ، حزب کمونیست ، شهید باهنر ، روحانی ، ظریف ، اما بنینو ، وزیر خارجه ، ایتالیا ، اردوغان ، صادق ، خرازی ، علینقی ، کاشانی ، بروجردی ، خوانساری ، مراجع تقلید ، موقوفات ، یتیم خانه ، دوره سازندگی ، دوره اصلاحات ، کریسمَس ، حضرت مسیح ، پاپا نوئل ، ونیز ، کاردینال ، اسقف اعظم ، بوستون ، دمشق ، فلسطین ، لبنانی ، بیروت ، پاکستانی ، موساد ، جان کری ، آمریکا ، اسرائیل ، جاناتان ، بولارد ، اسیر ، بنیامین ، نتانیاهو ، خاخام ، صهیونیست ، رهبری ، هاشمی ، رفسنجانی ، جمی ، امام جمعه ، آبادان ، عادلى ، بانک مرکزی ، روغنی ، یوگسلاوى ، ویتنام ، باغانى ، واعظ زاده ، تقریب المذاهب ، تشخیص مصلحت ، شوراى نگهبان ، متمم بودجه ، قضایى ، لیونل مسی ، رشیدا داتی ، زنا شویی ، مراکشی ، بکهام ، سارکوزی ، وزیر دادگستری ، زیبا کلام ، کیهان ، صدام ، دولت دهم ، زانتیا ، پرشیا ، دولت نهم ، دیوید کامرون ، نماینده مجلس ، احمد خاتمی ، حوزه علمیه ، مشهد ، ژیلا بدیهیان ، ابراهیم همت ، امیرانی ، فاطمه ، حمید باکری ، سران فتنه ، جهان عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
راشد
۱۹:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
عاااااااااااااااااااااااالی بود مرسی از خبرهای متنوع و خواندنی تون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۲
خیلی جالب بود .مرسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۲
خیلی جالب بود .مرسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۰ ۰۸ دی ۱۳۹۲
ممنون از زحماتتون.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۲
اون قسمت بخور بخورعالی بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۲
عکس آقای ظریف و صدام عالی بود
-
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۲
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
حسن فرزند شهید
۰۹:۱۵ ۰۸ دی ۱۳۹۲
باسلام و درود به روان پاک شهیدان باکری وهمت وهمه شهیدان که بزرگترین سرمایه هاشان را در راه عزت ایران خرج کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۲
خبرهای خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۰۸:۳۸ ۰۸ دی ۱۳۹۲
ایول عالی بود.........
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۲:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۲
واقعا ممنون , خیلی از سایتتون خوشم میاد
انشالله موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۲۲:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۲
بسیار عالی وخوب
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۲
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
عجب خبرهای جالبی .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۲
خبرها عالی بودن
آخرین اخبار