افشاگری "قذافی" علیه "سارکوزی" در یک نوار صوتی

نوار صوتی مصاحبه یک خبرنگار فرانسوی با معمر قذافی حاکم لیبی در مارس 2011که شبکه تلویزیونی فرانسه 3 قصد دارد آن را چهارشنبه پخش کند و خبرنگار خبرگزاری فرانسه توانسته است به آن گوش دهد، به کمک مالی پنهانی حاکم معدوم لیبی به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه اشاره می کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ حاکم سابق لیبی که اکتبر 2011 کشته شد در این مصاحبه  برای تقویت این اتهام که پیش از این بارها چندین تن از مقامات حکومت سابق لیبی به ویژه سیف الاسلام پسر قذافی به آن اشاره کرده اند ،  هیچ دلیل و مدرکی ارائه نمی کند.

این مصاحبه را دلفین دینومی در 16 مارس 2011 برای روزنامه فیگارو انجام داده است . در آن زمان به نظر می رسید نیروهای قذافی با گذشت یک ماه از آغاز اعتراضات ، در لیبی برتری دارند.

قذافی که در دسامبر 2007  با تشریفات زیاد در پاریس مورد استقبال سارکوزی قرار گرفته بود  در پاسخ به این پرسش که آیا احساس می کند مورد خیانت قرار گرفته است پاسخ مثبت می دهد .وی می افزاید: سارکوزی کمبود روانی دارد، به لطف من بود که او به ریاست جمهوری رسید. این ما بودیم که به او منابع لازم را که برای پیروزی لازم داشت ،دادیم . قذافی در این مصاحبه می افزاید: سارکوزی در زمانی که وزیر کشور بود به دیدن من آمد و او از من درخواست حمایت مالی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از سارکوزی حمایت مالی کرده است گفت:  اگر سارکوزی با حمایت ما در این انتخابات به پیروزی می رسید، برای ما به عنوان لیبیایی این واقعا یک پیروزی بود.یک قاضی فرانسوی در باره اتهامات مربوط به تامین مالی تبلیغات ریاست جمهوری سال 2007 تحقیق می کند ، اتهاماتی که نیکلا سارکوزی آن را رد می کند. این اتهامات را سیف الاسلام پسر قذافی در مصاحبه ای با یورو نیوز به تاریخ 16 مارس 2011 تکرار کرد.

وی گفت: سارکوزی باید پولی را که از لیبی برای تامین مالی تبلیغات انتخاباتی پذیرفته است پس دهد. کمی پیشتر ، خبرگزاری رسمی لیبی جانا وعده داده بود ناگفته ها را درخصوص تبلیغات انتخاباتی نیکلا سارکوزی فاش خواهد کرد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: سارکوزی ، قذافی ، دولت ، لیبی ، صوتی ، فایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار