رئيس سابق کنگره ملي عمومي ليبي:

قذافی به سارکوزی 50 ميليون يورو کمک مالی کرده است

"محمد المقریف"رئیس سابق کنگره ملی عمومی لیبی، گفت قذافی در رقابت‌های انتخاباتی سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه ، به وی 50 یورو کمک کرده است.

ی
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس سابق کنگره ملی عمومی لیبی گفت قذافی در رقابت های انتخاباتی سارکوزی به وی 50 میلیون یورو کمک کرده است. 

روزنامه الرای چاپ کویت در نسخه اینترنتی امروز خود نوشت: "محمد المقریف" رئیس سابق کنگره ملی عمومی لیبی گفت معمر قذافی رهبر سابق لیبی به رقابت‌های انتخاباتی نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در سال 2007 پنجاه میلیون یورو کمک کرده است. 

البته پس از آن سال نیز به حمایت های مالی خود از وی ادامه داده است.

المقریف، که ماه مه گذشته در تبعیت از قانون انزوای سیاسی از منصبش استعفا کرد، در کتاب خاطراتش با عنوان «مبارزه من برای آزادی» که هنوز منتشر نشده اما پایگاه فرانسوی «مدیاپار» به نسخه ای از آن دست یافته است، نوشته است: «آری، قذافی از رقابت های انتخاباتی سارکوزی حمایت مالی کرده و پس از سال 2007 نیز به این حمایت ها ادامه داده است. 

در زمان انتخابات مبلغ پنجاه میلیون یورو به سارکوزی داده است. آخرین مورد حمایت مالی قذافی از سارکوزی نیز در سال 2009 بوده است».

المقریف، که بالاترین مقام لیبی محسوب می شده است، گفت: «هدف از اعلام این خبر ملامت سارکوزی نیست؛ زیرا از اقدامات وی در جهت آزادسازی لیبی باید الگو گرفته شود و مردم لیبی باید آن‌ها را به رسمیت بشناسند. دروغ و انکار برای چه؟».

رئیس سابق کنگره ملی عمومی لیبی فاش کرد: «در زمان رقابت های انتخاباتی (فرانسه) بشیر صالح (مسئول سابق لیبی و فرد نزدیک به قذافی) با نزدیکان نیکولا سارکوزی دیدار و درباره روند حمایت مالی بحث و تبادل نظر کرد. قذافی از طریق حمایت مالی از سارکوزی قصد داشت به دوستش کمک کند، نحوه برقراری مجدد روابط با فرانسه را دریابد و نیز همه بفهمند که او رئیس جمهور فرانسه را به قدرت رسانده است».

المقریب خواستار برگرداندن این پول ها شد و گفت «همه آن چه که از مردم لیبی گرفته شده است، باید به آنان پس داده شود».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار