کنگره لیبی اسامی نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام می‌کند

کنگره ملی لیبی (پارلمان این کشور) امروز قرار است در جلسه‌ای اسامی نامزدهای ریاست دولت موقت را اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "الجزیره" ، کنگره ملی لیبی قرار است اسامی افرادی را که نامزدی‌شان برای دولت موقت مشخص گردیده ، پس از آنکه مشاوره‌هایی بین رؤسای گروه‌های سیاسی انجام گردید و پس از دعوت رئیس هیئت اعزامی سازمان ملل "طارق متری" مبنی بر ضرورت توافق در مورد تمام قضایای مطرح در مورد خروج کشور از بحران کنونی ، را اعلام کند.

تشکیل این جلسه پس از توافق اعضای کنگره در ضمن "نقشه راه" برای رأی عدم اعتماد به رئیس فعلی دولت "علی زیدان" و تصمیم به انتخاب جایگزینی برای او ، در مدتی کم‌تر از دوهفته از ابتدای سوم فوریه انجام می‌پذیرد.

کنگره ملی هفته گذشته با اکثریت 146 رأی با نقشه راه جدید موافقت نمود ، همچنانکه با ادامه کار کنگره که طبق قانون تا 7 فوریه جاری باید پایان می‌پذیرفت ، برای دادن فرصتی بیشتر به کمیته مخصوص نوشتن قانون اساسی جدید موافقت کردند.

علی زیدان بارها با تشکیل دولت بحران برای جایگزینی با دولت کنونی مخالفت نموده است.

از سوی دیگر منابع سیاسی اعلام نموده اند که رئیس هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی "طارق متری" مذاکراتی را با تعدادی از رؤسای گروه های سیاسی داخل کنگره برای تشویق آنان به ضرورت رسیدن توافقی درمورد تمام مسائل مطرح‌شده برای خروج کشور از بحران سیاسی  اش انجام داده است.

از زمان سقوط معمر قذافی در لیبی در اکتبر 2011 به نظر می‌رسد که نیروهای انتقالی از ایجاد نظم و امنیت در این کشور غرق در آشوب و بحران عاجز می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار