تعویق مجدد محاکمه "سیف الاسلام قذافی"

دادگاه زنتان در غرب لیبی جلسه محاکمه سیف الاسلام پسر معمر قذافی حاکم برکنار شده لیبی را که به اقدام علیه امنیت ملی متهم است پنجشنبه به تعویق انداخت اما هیچ تاریخی برای ازسرگیری محاکمه او مشخص نشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ صدیق السور سخنگوی دفتر دادستان لیبی در جمع خبرنگاران گفت:« برعهده دادگاه زنتان است که تاریخ جدیدی را برای این محاکمه مشخص کند.»

به گفته وی ، محاکمه ابتدا برای 20 فوریه پیش بینی شده بود اما دادگاه تصمیم گرفت جلسه دادگاه را به تعویق اندازد زیرا تاریخ آن با روز تعطیل به مناسبت انتخابات مجمع ملی موسسان همزمان شده بود.

سیف الاسلام آخرین بار12 دسامبر 2013 در  این دادگاه حضور یافته بود. وکیل سیف الاسلام در آن زمان گفته بود محاکمه او به 27 فوریه موکول شده است. در زنتان ، پسر معمر قذافی به تلاش برای مبادله اطلاعات در زمان دیدار هیئت دیوان کیفری بین المللی در هفتم ژوئن 2012 از این شهر ، متهم است. به گفته السور، این محاکمه هربار به سبب غیبت دیگر متهمان یعنی وکلای دیوان کیفری بین المللی به تعویق خواهد افتاد.

سیف الاسلام و عبدالله السنوسی رئیس سابق دستگاه های اطلاعاتی لیبی نیز 24 اکتبر در دادگاهی در طرابلس به همراه بیش از 30 تن دیگر از مقامات بلند پایه حکومت سابق به اتهام سرکوب قیام سال 2011 تفهیم اتهام شدند. در واقع دادگاه کیفری بین المللی  برای سیف الاسلام و سنوسی که به جنایت علیه بشریت در هنگام قیام لیبی مظنون هستند ، احکام بازداشت بین المللی صادر کرده بود.


انتهای پیام /
برچسب ها: محاکمه ، دادگاه ، قذافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار