تحویل ساعدی قذافی به دفتر دادستان کل لیبی / انتقال به زندان طرابلس

مقامات نیجر ، ساعدی قذافی را به دفتر دادستان کل لیبی تحویل دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه ، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که مقامات نیجر ، ساعدی قذافی ( پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی ) را به دفتر دادستان کل لیبی تحویل دادند.

یک منبع دولتی در لیبی روز پنجشنبه اعلام کرد پس از آنکه پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی از نیجر به این کشور بازگردانده شد، به زندانی در طرابلس منتقل شده است. 

پس از سرنگونی قذافی در سال 2011 میلادی و فرار سعدی پسر وی به نیجر، لیبی خواستار استرداد وی شده بود. 

علی زیدان نخست وزیر لیبی در بیانیه ای اعلام کرد دولت لیبی روز پنجشنبه سعدی قذافی را تحویل گرفته و به طرابلس منتقل کرده است.
وی گفت سعدی که یکی از هفت پسر قذافی است توسط نیروهای پلیس قضایی لیبی در بازداشت است. دولت لیبی از نیجر به خاطر همکاری در این زمینه قدردانی کرد و گفت با سعدی براساس قوانین و معیارهای بین المللی رفتار خواهد شد. 

وب سایت یک گروه شبه نظامی طرفدار دولت لیبی تصاویر سعدی را در لباس آبی زندان منتشر کرد و وی را یک تبهکار خواند. وب سایت های خبری لیبی همچنین تصاویری از وی با سر تراشیده در زندان منتشر کرده اند. سعدی که یک بازیکن حرفه ای فوتبال و یک تاجر است تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی نیست. 

با این حال لیبی خواستار محاکمه سعدی به علت تحصیل غیرقانونی ثروت و ارعاب در زمان ریاستش در فدراسیون فوتبال لیبی است. 

دیوان کیفری بین المللی سیف الاسلام دیگر پسر قذافی را به جنایت برضد بشریت متهم کرده است. سیف که زمانی جانشین احتمالی پدرش قلمداد می شد در زندان شبه نظامیان شرق لیبی است و در حال محاکمه درباره اتهامات مختلف است. 

 شبه نظامیان منطقه زینتان سیف را یک ماه پس از مرگ پدرش در سال 2011 میلادی، در بیابانهای لیبی دستگیر کردند. این گروه از اجرای دستور دولت برای انتقال سیف به زندان پایتخت خودداری می کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، قذافی ، لیبی ، نیجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار