ایلام/

آموزش مبارزه با آفت ˈسنˈ به 200 کشاورز بدره ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت: 200 نفر از کشاورزان این شهرستان به منظور مبارزه با آفت ˈسنˈ در آموزشیهای لازم را فرا گرفتند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ اصغر باباخاني با بیان این مطلب افزود:  با توجه به مساعد بودن بارندگی های امسال شرایط آب و هوایی برای رشد آفات کشاورزی مهیاست و این اداره اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی مقابله با آفت ˈسن گندمˈ کرده است.
وی هدف از اجرای این کلاس های آموزشی را  اطلاع رسانی به بهره برداران و کشاورزان برای مبارزه با آفات سن مادر و پوره های آن عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی بدره ادامه داد: کشاورزان ضمن استفاده از سموم از نظرهای کارشناسان برای پیشگیری از بروز آفت استفاده کنند.
باباخانی از دیگر اقدام های این نهاد در راستای خدمات رسانی به کشاورزان این شهرستان را برگزاری کلاس های چهار روزه آموزشی ، ترویجی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان در روستاهای ˈچشمه شیرینˈ ، ˈزرانگوشˈ ، ˈشهرک ولی عصرˈ و ˈآبهر پایینˈ عنوان کرد.
وی تاکید کرد: 180 نفر در این کلاس ها که که به منظور ارتقا بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی و کاهش مصرف سموم کشاورزی برگزار شد، شرکت کردند.
شهرستان تازه تاسیس بدره در 60 کیلومتری ایلام واقع شده و با توجه به وجود منابع آبی فراوان از ظرفیت بالایی برای توسعه بخش کشاورزی برخوردار است.
 
 
 
 انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.