اردبیل/

اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در اردبیل

بیست و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشورمان بعد از پنج روز برپایی در محوطه دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در آیین اختتامیه این نمایشگاه که دیروز به همت سازمان انرژی اتمی کشور و در محیط بیرونی دانشگاه محقق اردبیلی به شکل چادر بادی برگزار شد، جدیدترین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در بخش‌های مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفت تا مخاطبان بتوانند با جدیدترین یافته‌ها و تولیدات بومی و ایرانی صنعت هسته‌ای کشورمان آشنا شوند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم گفت: ما یاد و خاطره شهدای هسته‌ای کشورمان علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و قشقاوی را گرامی می‌داریم که در اعتلای نظام اسلامی و بالا بردن توان هسته‌ای کشورمان مجاهدت کرده و در نهایت به دست گروه‌های ضد انسانی و اسلامی مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

گودرز صادقی افزود: هر چند امروز استکبار جهانی با شیوه‌های تبلیغی ناکارآمد می‌کوشد تا صنعت هسته‌ای کشورمان را مورد تاخت و تاز و تخطئه افکار آلوده خود قرار دهد اما این فناوری جدید زمینه تحولی جامعه ما را فراهم کرده و سبب شده تا بیش از هر زمان دیگر بتوانیم بستر خوداتکایی و دستیابی به انرژی پاک هسته‌ای را برای خودمان فراهم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان پیشرفت‌های محیرالعقول بوده به طوریکه ما در این حرکتمان هیچ وقت از مسیر توسعه همه‌جانبه عقب ننشستیم بلکه سعی و تلاشمان بر این بوده تا به رغم بهانه‌جویی کشورهای غربی و آمریکایی به جدیدترین امکانات و فناوری‌های هسته‌ای دست پیدا کنیم تا این صنعت در همه جنبه‌ها و زمینه‌های خود بستری را فراهم کند تا کشورمان همواره در مسیر رو به جلو حرکت کند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه خاطر نشان کرد: ‌در این نمایشگاه که با استقبال خوب اساتید دانشگاه، دانشجویان، محققان و اقشار مختلف مردم روبه‌رو شد بیش از 500 قطعه از صنعت هسته‌ای کشورمان به همراه ماکتی از نیروگاه هسته‌ای بوشهر و مراحل مختلف چرخه کامل سوخت هسته‌ای در معرض دید قرار گرفت به طوریکه در بخش اول سعی کردیم از تولید سنگ اورانیم تا قلب راکتور هسته‌ای را شامل اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، غنی‌سازی اورانیم و فعال کردن مجموعه‌های سوخت هسته‌ای به تصویر بکشیم.

صادقی افزود: بخش دوم شامل نیروگاه بوشهر و دارخوین و آب سنگین راکتور تحقیقاتی اراک بود و در بخش سوم نیز اقدام به معرفی دستاوردهای جنبی صنعت هسته‌ای نظیر تولید رادیو دارو و پرتودهی در بخش کشاورزی بودیم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه از 13 اردیبهشت ماه برپا بود و مخاطبان و علاقمندان در مدت برپایی این نمایشگاه به شکل گروهی و فردی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.