آلمان به اسنودن دکترای افتخاری اعطا می‌کند

دانشگاهی در آلمان با پیشنهادی مبنی بر اعطای مدرک دکترای افتخاری به "ادوارد اسنودن" موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دانشگاهی در آلمان با پیشنهادی مبنی بر اعطای مدرک دکترای افتخاری به "ادوارد اسنودن"، افشاگر امریکایی موافقت کرده است.

اعضای دانشکده فلسفه دانشگاه آلمانی روتستوک روز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت، ۱۴ مه) رای دادند در قدردانی از «دستاورد برجسته آکادمیک» اسنودن به دلیل افشای عملیات جاسوسی در عصر دیجیتال، این مدرک به وی اعطا شود.

در این رای گیری، ۲۰ تن از اعضای دانشکده رای به اعطای مدرک، ۱ نفر رای مخالف و یک تن نیز رای ممتنع داد؛ با وجود این رئیس این دانشگاه که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد، می‌تواند مانع از اجرای این تصمیم شود.

از سوی دیگر، یک گروه هک آلمانی موسوم به باشگاه هرج و مرج رایانه‌ای، ۱۲ مه به اسنودن پیشنهاد عضویت افتخاری در این گروه را داد.

اسنودن از سوی مردم آلمان و همچنین قانونگذاران این کشور به طور گسترده‌ای حمایت می‌شود. اعضای پارلمان آلمان می‌خواهند به منظور تحقیق در مورد فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا از وی سوال کنند.

اسنودن، کارمند سابق سیا در ژوئن ۲۰۱۳ دو برنامه جاسوسی فوق محرمانه دولت امریکا را فاش ساخت، برنامه‌هایی که طی آن آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) تماس‌های تلفنی میلیون‌ها شهروند امریکایی و اروپایی را تحت شنود قرار داده و همچنین داده‌های اینترنتی شرکت‌های بزرگ مانند فیسبوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت را تحت نظارت قرار می‌دهند.

زمانی که اسنودن اطلاعاتی را در مورد فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا علیه کشورهای متحد این کشور فاش ساخت، رسوایی این آژانس ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت.

اسنودن اکنون بعد از دریافت پناهندگی یک ساله از روسیه، در این کشور به سر می‌برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار