تبریز/

رودخانه ارس ظرفیتی مناسب در توسعه گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از عدم بهره‌گیری از ظرفیت مناسب رودخانه ارس در توسعه گردشگری و طبیعت گردی در آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی اظهار کرد: فاز نخست این پارک به اتمام رسیده و بزودی شاهد بهره‌برداری از مجموعه کلی پارک و سکوهای ماهیگیری در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع از اراضی ساحل ارس خواهیم بود.

وی ضمن انتقاد از عدم بهره‌گیری از ظرفیت مناسب رودخانه ارس در توسعه گردشگری و طبیعت گردی در آذربایجان شرقی گفت: عملیات احداث پارک ساحلی ارس در جوار کاروانسرای خواجه نظر جلفا از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و شامل سکوی ماهیگیری، پارکینگ، فضای سیز و سایر امکانات رفاهی خواهد بود.

وی برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت عظیم رودخانه مرزی ارس را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای بهره‌برداری از توانمندی‌های گردشگری منطقه و به خصوص حاشیه رودخانه ارس تحقیقات لازم در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزود: رودخانه ارس قابلیت ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، انرژی و سایر بخش‌ها را دارد و باید با برنامه‌ریزی صحیح و طرح کارشناسی از توان دومین رود پرآب کشور در همه زمینه‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: این پارک که می‌توان گفت یکی از نقاط مجاز ماهیگیری از رود مرزی ارس در سواحل آن است به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه و کشور تبدیل می‌شود.

ارس دومین رودخانه پرآب کشور است که زیبایی‌های چشم‌نوازی در مسیر 1072 کیلومتری این رود تا دریای خزر در شهرهای مختلف از جمله جلفای منطقه آزاد ارس دارد و ماهی‌های صید شده در این رودخانه آمور، اسبله، زردپر، سوف، سیم، ماهی سفید، فیتوفاک، کاراس و کپور هستند.
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: رودخانه ، ارس ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.