جشن عید بندگی در سراسر كشور

شبكه‌های استانی صدا وسیما به مناسبت عید سعید فطر برنامه‌های متنوعی را تدارك دیده‌اند.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو گلستان عید سعید فطر با ویژه برنامه های "شهد شكر"، "جشن فطرت"، "عاشقانه" و"گلستانه " مخاطبان را همراهی می‌كند. ویژه برنامه "شهد شكر" با موضوع شكر گذاری یك ماه اطاعت و بندگی در روز اول عید فطر از ساعت 6 الی 8 صبح همزمان با برگزاری نماز عید فطر بصورت زنده پخش می‌شود.

این برنامه به آثار ماه مبارك رمضان و چگو نگی حفظ آثار پرخیر و بركت ماه رمضان، پخش گزارش های مردمی و آداب این عید بزرگ و دادن فطریه می‌پردازد.

رادیو گرگان با ویژه برنامه "جشن فطرت" بصورت زنده از ساعت 8 صبح به مدت 25 دقیقه در این روز به چگونگی پیدایش و فلسفه وجودی و اعمال واجب این عید می پردازد و وحدت و همدلی مردم در این روز را به گوش مردم جهان می رساند. تهیه كنندگی این برنامه را سمیه موسویان و گویندگی و نویسندگی آن را یحیی دیوانی بر عهده دارند.

برنامه "عاشقانه" از ساعت 10 الی 12 در این روز بصورت زنده با پخش تبریك و سرود و صحبت های كارشناسی و بیان ابعاد مختلف این عید بزرگ و بیان احكام فطریه به تهیه كنندگی رابعه اخلومدی و شهده شاكری نژاد از صدای استانی روی آنتن می‌رود.

برنامه"گلستانه" نیز در این دو روز از ساعت 17 الی 19 با برنامه های شاد و بیان عظمت این عید در پیشگاه خداوند و سنت های پسندیده به تهیه كنندگی سونیا سعادت فر و سمانه برزگر همراه شنوندگان می‌شود.

سیمای گلستان نیز با ویژه برنامه "عید بندگی" عید سعید فطر را جشن می‌گیرد. این برنامه به تهیه كنندگی و كارگردانی بهمن گلی راد بصورت زنده دو روز از ساعت 9:30 تا 11 پخش می شود. پخش بخشی از مراسم معنوی نماز عید سعید فطر، پیام تبریك نماینده ولی فقیه در استان، دعوت از خوانندگان، پخش مراسم اقوام استان و گزارش های شاد و طنز و... از آیتم های این برنامه است. وحید حسین زاده و مهدی خالقی اجرای این برنامه را برعهده دارند.

رادیو قزوین در صبح روز عید سعید فطر با ویژه برنامه ی شكر بندگی مخاطبان را همراهی می كند. این ویژه برنامه با هدف شكر گذاری یك ماه طاعت و بندگی در ماه مبارك رمضان، دعوت از مؤمنان برای اقامه ی هر چه با شكوه تر نماز عید سعید فطر و پوشش رسانه ای نماز عید فطر از شبكه ی استانی صدای مركز قزوین پخش می شود.

ویژه برنامه شكر بندگی دارای بخش های مختلفی همچون موسیقی و سرود، تكبیرهای عید برای اقامه ی نماز، شعر خوانی، مسابقه پیامكی و گفتگوی كارشناسی و مردمی است كه از رادیو قزوین پخش خواهد شد. این ویژه برنامه به تهیه كنندگی محمدعلی مختاری به مدت 90 دقیقه از ساعت7:30 الی 9:00 از رادیو قزوین پخش می شود.

شبكه استانی سیمای مركز قزوین برنامه ویژه‌ای برای این روز بزرگ درنظر گرفته است. این ویژه برنامه با هدف پاسداشت عید سعید فطر و شكر گذاری یك ماه روزه داری از شبكه استانی سیمای مركز قزوین پخش می شود. ویژه برنامه ی عید سعید فطر شامل بخش های مختلفی همچون گزارش مردمی، گزارش ویژه، میهمان ویژه، موسیقی تصویر، شعرخوانی، اجرای گروه موسیقی و میان برنامه است. این ویژه برنامه به تهیه كنندگی حجت الاسلام مهدی احمدی در تعطیلات عید سعید فطر در دو قسمت 50 دقیقه ای از شبكه استانی سیمای مركز قزوین پخش می گردد.

صدای مركز كهگیلویه و بویر احمد برنامه "عید بندگی" را به مناسبت عید سعید فطر پخش می‌كند. این برنامه با هدف شكر گذاری یك ماه طاعت و بندگی در ماه مبارك رمضان، دعوت از مؤمنان برای اقامه هر چه با شكوه تر نماز عید سعید فطر و پوشش رسانه ای نماز عید فطر همراه با بحث های كارشناسی پیرامون زكات فطره و اعمال عید سعید فطر و نقش این عید در تحولات فردی و اجتماعی با گویندگی فردین جهانتاب و طیبه صادقی و تهیه كنندگی رضا محمدی و گزارشگری سجاد بیگدلی از صدای استانی مركز كهگیلویه و بویراحمد پخش می شود.

برنامه"نوا و نما"ی شبكه شما نیزدرعید سعید فطربه شاهرود می رود. در روزهای هفتم و هشتم مرداد ماه و همزمان با عید سعید فطر برنامه نوا و نمای شبكه شما از شهر شاهرود پخش می‌شود. این برنامه از ساعت 21 تا22 بصورت زنده به تهیه كنندگی احمد خراسانی و كارگردانی حسین سنگسری و با آیتم هایی از جمله : اجرای موسیقی زنده، معرفی اماكن تاریخی و گردشگری، گزارش‌هایی از فعالیتهای صنایع دستی، معرفی شاعران استان و آیتم نمایشی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناسبت ، عید ، سعید ، فطر ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار